//
کدخبر: ۲۰۷۰۳۵ //
رئیس پلیس راه کشور در قزوین: پراید به هیچ عنوان ‌شماره‌گذاری نخواهد شد‌

پایان راه تولید پراید/ از جان و مال مردم محافظت می کنیم

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به سهم بالای پراید در حوادث رانندگی کشور بیان کرد: یکبار برای همیشه باید سرنوشت پراید تعیین و تکلیف شود و پلیس نیز امروز با جدیت پیگیر این مسئله است.

پایان راه تولید پراید/ از جان و مال مردم محافظت می کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار سید تیمور حسینی پیش از ظهر امروز در کمیته ایمنی راه های استان قزوین که با حضور مسئولین استانی در استانداری قزوین برگزار شد گفت: کاهش تصادفات رانندگی امروز به یکی از اصلی ترین اولویت ها در کشور تبدیل شده است چراکه بر اساس آمارها سالانه بیش از 5 درصد تولید ناخالص ملی در کشور صرف حوادث رانندگی می شود.

وی گفت: ایمن سازی راه ها، از بین بردن نقاط حادثه خیز، افزایش روشنایی مسیر، آگاهی بخشی به رانندگان و ایمنی وسایل نقلیه از مواردی است که در جهت کاهش تصادفات به آن نیازمندیم که در حوزه ایمنی وسایل نقلیه امروز سهم پراید در تصادفات جاده ای در کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برای آن تصمیم گیری کلی صورت گیرد.

رئیس پلیس راه کشور گفت: پلیس راهور ناجا به صراحت اعلام کرده است که از سال آینده به هیچ عنوان پراید در کشور شماره گذاری نخواهد شد.

حسینی افزود :برای رسیدن به این امر نیازمند همراهی مردم هستیم چرا که معتقدیم سرنوشت پراید باید به زودی در کشور تعیین شود، تا از جان و مال مردم محافظت کنیم چرا که براساس استانداردهای موجود پراید از ایمنی لازم برخوردار نیست و نمی تواند جان سرنشینان خود را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه عوامل متعددی در بروز حوادث رانندگی نقش آفرین است اما در بسیاری از حوادث منجر به فوت خودروی پراید نقش دارد و از این رو معتقدیم باید با خودرویی ایمن تر جایگزین گردد.

93 درصد عامل تصادفات خطای انسانی است

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص حوادث رانندگی در کشور سهم خطای انسانی بیش از 93 درصد بوده است اما این در حالی است که خودروهای ما نیز برای مواجهه با این شرایط ساخته نشده است و در صورت وقوع حادثه نمیتواند از سرنشینان خود محافظت کند.

حسینی عنوان کرد: عدم ایمنی بدنه خودروها، عدم وجود سیستم ترمز قوی و عوامل این چنینی سبب شده است تا رانندگان در مواجهه با شرایط ایجاد شده در جاده نتوانند از وقوع تصادف جلوگیری کنند و عمدتا تصادفات جاده ای در کشور با تلفات همراه است که تلاش ها ما برای کاهش این میزان نیز تا حدودی توانسته اثر گذار باشد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله جدی وجود دارد.

ایمن سازی آزاد راه ها از مهم ترین اقدامات در مسیر کاهش تصادفات رانندگی است

رئیس پلیس راه کشور گفت: اگرچه معتقدیم نقش عامل انسانی در تصادفات رانندگی در کشور بالاست اما اگر مسیرها ایمن سازی شود میتوان همین تاثیر نیروی انسانی را نیز کاهش داد.

حسینی خاطرنشان کرد: خاموش بودن آزاد راه ها، عدم وجود روشنائی مناسب در سرعت بالا عامل وقوع بخشی از حوادث است از سوی دیگر نقاط حادثه خیز ما امروز در کشور احصاء شده است و باید تلاش کنیم تا این نقاط را رفع کنیم.

3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است

رئیس پلیس راه کشور در ادامه سخنان خود به شناسایی 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور اشاره کرد و گفت: با تامین اعتبارات لازم اصلاحاتی باید در این نقاط حادثه خیز انجام شود.

حسینی تصریح کرد: امیدواریم با اصلاح این نقاط حادثه خیز و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی مختلف در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم بتوانیم آمار تصادفات در کشور را کاهش دهیم.

این مسئول گفت: برنامه ریزی هایی برای اصلاح 35 درصد از این نقاط حادثه خیز در کشور انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به این هدف گزاری دست یابیم.

وی افزود: البته استان قزوین به خوبی توانسته در این حوزه وارد شود و آمار تصادفات در قزوین در سال های گذشته رو به کاهش بوده است ولی در برخی از استان ها نظر خراسان، کرمان و فارس دچار مشکلاتی هستیم .

رئیس پلیس راه کشور گفت: مهم ترین مسئله در راه های استان قزوین ترافیک محور رودبار به گیلان است که امیدواریم با تکمیل آزاد راه قزوین- رشت تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

حسینی اظهار داشت: برخی از آزادراه های ما هنوز استانداردهای لازم برای یک آزادراه را کسب نکرده اند و  همین مسئله موجب نارضایتی مردم از یک سو و افزایش حوادث در راه هاست که نیاز است در این حوزه با جدیت وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ چیز به اندازه جان انسان ها برای ما ارزشمند نیست و برای کاهش تصادفات همه عوامل دخیل باید مدیریت و کنترل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان