//
کدخبر: ۲۰۵۲۴۷ //

بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه جرثقیل بندری و شناور ساخت داخل/ طراحی مغز هوشمند تجهیزات توسط دو خواهر نخبه

امروز در استان هرمزگان و با حضور وزیر راه‌و شهرسازی یک شناور مسافری تولید داخل به آب انداخته می‌شود و 15 دستگاه ترنستینر افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری از 15 دستگاه جرثقیل بندری و شناور ساخت داخل/ طراحی مغز هوشمند تجهیزات توسط دو خواهر نخبه
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی لحظاتی پیش با حضور در جزیره قشم از پروژه‌های دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی بازدید خواهد کرد.همچنین از شناور تولید داخل بهره‌برداری خواهند کرد.

در حاشیه این مراسم مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این باره اظهار داشت: امروز مقرر است که با حضور وزیر راه و شهرسازی شناور مسافری داخلی به آب اندازی شود.

الله‌مراد عفیفی‌پور افزود: این شناور در یاردهای قشم ساخته شده است و ظرفیت آن 158 نفر است.

* صادرات شناورهای ساخت ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد:‌ بخش خصوصی این شناورها را 16 ماهه و کاملا با تکیه بر توان داخلی می‌سازد.

وی افزود: حدود 30 کارگاه تولید شناور در استان هرمزگان فعال است که در سایت‌های مختلف طراحی و تولید شناورهای مسافری و باری را انجام می‌دهند. که تاکنون سه فروند از شناورهای تولید داخل به کشورهای همسایه نظیر قطر صادر شده است.

* بهره‌برداری از 15 دستگاه ترنستینر ساخت داخل

عفیفی‌پور افزود:‌ امروز همچنین 15 دستگاه ترنستینر ساخت داخل در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد. بنابر این گزارش مبلغ قرارداد این ترنستینرها 21 میلیون یورو به کارفرمایی سازمان بنادر و پیمانکاری شرکت ماشین‌سازی منگان است.

وی همچنین درباره این شناورهای مسافری توضیح داد: بدنه این شناورها تمام آلمانی است که به لحاظ ایمنی و استحکام سازه‌ای ظرفیت بالایی دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توضیح داد:‌ این شناور از امکان دریانوردی با سرعت 22 گره دریایی در مسیرهای مسافری برخوردار است.

عفیفی‌پور افزود:‌با الحاق این شناور جدید ساخت داخل به ناوگان هرمزگان تعداد شناورهای مسافری مسیرهای دریایی بین جزیره قشم به بندر عباس و جزایر هرمز و لارک به 39 فروند با ظرفیت 4 هزار و 100 صندلی افزایش می‌یابد.

وی  گفت:‌همچنین در راستای افزایش توان و پتانسیل بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران در زمینه عملیات بندری عملیات ساخت 15 دستگاه ترنستینر با بهره‌گیری از دانش و توان شرکت‌های ایرانی به پایان رسید و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با افزوده شدن این تجهیزات تعداد ترنستینرهای ملکی سازمان بنادر در بندر شهید رجایی به 60 دستگاه می‌رسد و 28 دستگاه دیگر هم متعلق به بخش خصوصی است.

در این 15 دستگاه ترنستینر ساخت داخل بخش الکترونیک و مغز هوشمند دستگاه‌ها توسط دو خواهر دوقلوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف به نام‌های سمیه حسن‌زاده و سمانه حسن‌زاده برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان