//
کدخبر: ۲۰۳۸۶۰ //

پراید در بازار واقعی ۴۸، در بازار مجازی ۵۰ میلیون تومان!

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، نسبت به تبعات منفی این اقدام بر ثبات قیمت‌ها در بازار واقعی خودرو هشدار داد.

پراید در بازار واقعی ۴۸، در بازار مجازی ۵۰ میلیون تومان!
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید موتمنی، اظهار کرد: در چند ماه اخیر که با دستور دادستانی قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شده بود، شاهد بهبود وضعیت قیمت‌ها در بازار بودیم و اصطلاحا بازار خودش را پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: تنها کارکرد سایت‌های اینترنتی در بازار خودرو این است که به گروه‌های صد نفره دلالان و سودجویان بازار خودرو این فرصت را می‌دهند تا نسبت به بازارسازی و قیمت‌سازی کاذب و التهاب بازار، اقدام کنند.

او با بیان اینکه با بازگشت دوباره قیمت‌ها به بازار مجازی خودرو می‌خواهند بازاری که آرام شده بود و تعادل نسبی داشت را دوباره بهم بزنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حالیکه امروز در بازار واقعی قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۴۸ میلیون تومان است مشاهده می‌کنیم که در برخی از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، قیمت فروش این محصول را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: این کاری است که تیم‌های چند ۱۰ نفری سودجویان انجام می‌دهند. آنها به یک باره چند ۱۰ آگهی فروش خودرو با قیمت بالا و اصطلاحا فیک برای یک خودروی خاص اعلام می‌کنند و به این ترتیب اقدام به قیمت‌سازی کاذب برای خودروها می‌کنند.

وی تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی تاثیر منفی بر ثبات قیمت‌ها و آرامش در بازار خودرو خواهد داشت.

 چند ماه پیش که بازار خودرو با التهاب شدیدی روبرو شد، برخی کارشناسان این موضوع را ناشی از فعالیت گسترده دلالان در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو دانسته و در نتیجه با دستور مقام قضایی، قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شد.

با این حال از روز گذشته قیمت‌ خودرو به این سایت‌ها بازگشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان