//
کدخبر: ۲۰۳۲۰۹ //
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

سال دشواری در تامین منابع مالی داریم/استخدام ها منوط به تامین بودجه

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال به لحاظ تامین منابع مالی دستگاه های اجرایی سال دشواری را در پیش داریم و شاید نتوانیم برنامه های روتین را به انجام برسانیم.

سال دشواری در تامین منابع مالی داریم/استخدام ها منوط به تامین بودجه
به گزارش فرتاک نیوز،

جمشید انصاری ظهر پنج شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی شرح وضعیت دولت و بیان سیاست های دولت را از اهداف سفر خود به استان دانست و گفت: دولت ۲.۵ میلیون کارمند دارد که در اقصی نقاط کشور با استفاده از مدیران سیاست های مختلفی را اجرا می کنند.

وی بیان کرد: ممکن است مدیرانی در بخش هایی از کشور نسبت به شرایط دولت آگاه نباشند و تعهداتی را ایجاد کنند که اجرای آن برای دولت آسان نباشد بنابراین اطلاع رسانی نسبت به شرح حال دولت و تغییرات سیاستی آن ضروری است.

انصاری با بیان اینکه دولت درلایحه بودجه ای که تقدیم مجلس کرده بود، بودجه سال جاری را ۴۲۶ هزار میلیارد تومان تعریف کرده بود، گفت: با صلاحدید نمایندگان درآمدهای جدیدی تعریف شد و بودجه مصوب دولت در سال جاری به ۴۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: با توجه به تحریم ها باید به دنبال منابع درآمدی جدیدی باشیم تا بتوانیم نسبت به هزینه ها درآمد داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: برنامه های دستگاه های اجرایی باید براساس آنچه دولت به استاندار ابلاغ کرده و با حساسیت ویژه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه باید اولویت گذاری مجددی در برنامه های دستگاه ها قرار گیرد، افزود: همچنین نیاز داریم دستگاه های اجرایی در برنامه های جاری خود تجدید نظر کنند.

انصاری بیان کرد: امسال به لحاظ تامین منابع مالی هزینه های دستگاه های اجرایی سال دشواری را در پیش داریم و شاید نتوانیم برنامه های روتین را همچون گذشته به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم نسبت به تامین نیروی جایگزین در دستگاه های اداری و اجرایی کمک کنیم، افزود: امروز برای استخدام نیروی باید اعتبار داشته باشیم چراکه استخدام هر نیرو سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

مجوزهای استخدامی منوط به تامین اعتبار سازمان بودجه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: دستگاه هایی داریم که دو سال مجوز استخدامی دارند اما نتوانستند بودجه لازم از سازمان برنامه ریزی را جذب کنند.

وی بیان کرد: آمادگی داریم به هر اندازه که سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی برای استخدام تامین اعتبار کند، مجوز ها را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز برخی از دستگاه های اجرایی به سهمیه استخدامی جدید را نفی نمی کنم، گفت: ۶۶ درصد پست های بلاتصدی سازمانی در خراسان جنوبی در سطح کشوری اشکال است و برای رفع این مشکلات همکاری می کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در بخش آموزش عالی به جز علوم پزشکی، هر مجوزی که وزارت علوم برای استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه های خراسان جنوبی از ما درخواست کند، مجوز را صادر می کنیم.

انصاری بیان کرد: در زمینه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی آمادگی داریم با همکاری استانداری کلیه مجوزهایی که برای دستگاه ها صادر کرده ایم را اعلام کنیم تا سهمیه آنها بررسی شود.

استخدام ۴۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش

انصاری از استخدام ۴۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدام می شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: در تصمیمات اتخاذ شده بین دستگاه ها و استان ها تبعیضی قائل نمی شویم.

انصاری با بیان اینکه افزایش رضایت مندی کارکنان برای ما یک هدف است، گفت: اگر سطح رضایت مندی کارکنان پایین باشد بخش عمده منابع دولت هدر می رود و خدمات درخوری به مردم ارائه نمی شود.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی ۰.۹۶ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده اما ۱.۳۳ درصد کارمندان در این استان شاغل هستند.

رایزنی برای تامین اعتبار مجوزهای استخدامی خراسان جنوبی

انصاری با اشاره به کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان کارکنان پیمانی این استان از سطح کشوری بالاتر و نیروی کارگری و قراردادی استان نسبت به سطح کشوری پایین تر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: خراسان جنوبی ۱.۵۷ درصد نیروی آموزش و پرورش کشور و ۱.۳۴ درصد نیروی بهداشت و درمان کشور را دارد.

وی با اشاره به سهم بخش دولتی در اشتغال بیان کرد: تمام محصل های دانشگاهی به دنبال استخدام در بخش دولت هستند اما کل سهم بخش عمومی از نیروی کار کشور ۱۲ درصد است.

انصاری با بیان اینکه سهم بخش عمومی از اشتغال خراسان جنوبی ۱۸ درصد است، افزود: آمادگی داریم نگاهی ویژه به خراسان جنوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: با آقای نوبخت رایزنی هایی خواهیم داشت که وقتی مجوزهای استخدامی به خراسان جنوبی می دهیم در راستای تامین اعتبار آن تلاش شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان