//
کدخبر: ۲۰۳۱۶۹ //

مازندرانی ها به فروش سهام روی خوش نشان دادند

داد و ستد سهام در بورس منطقه‌ای مازندران در حالی طی هفته جاری با رشد ۱۷ درصدی روبرو بود که ۷۲ درصد آن مربوط به فروش و تنها ۲۸ درصد مربوط به خرید بود.

مازندرانی ها به فروش سهام روی خوش نشان دادند
به گزارش فرتاک نیوز،

در هفته کاری که گذشت فعالان بازار سرمایه در مازندران  ۶۹۸ میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال سهام معامله کردند که پس از چندین هفته کاهش ،نسبت به هفته گذشته خود رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرد.

 رشد معاملات در حالی اتفاق افتاد که معامله گران این هفته ترجیح دادند سهام بیشتری را بفروشند و از خرید سهام جدید تا حدی خودداری ورزیدند که عمده ان کسب سود و نیز فضای ترس از نوسانی شدن بازار و عدم تحرک روبه بالای شاخص بوده است.

به اعتقاد کارشناسان سنگین شدن کفه ترازو معاملات بورس به سمت فروش بیشتر ریشه در افزایش چشم گیر شاخص قیمت دارد که این هفته ۶ هزار و ۷۵ واحدی را تجربه کرد و در پله ۲۵۲ هزا ر ۸۶۵ واحد متوقف شد و رکورد تاریخ بورس کشور را شکست.

کارشناسان اقتصادی همچنین معتقد هستند افزایش شاخص قیمت پتروشیمی ها و ریسک بالای نگهداشتن سهام این شرکت و همچنین حبابی بودن این میزان افزایش شاخص تمایل به فروش را در سهامداران بیشتر کرد. 

همچنین این هفته خرید سهام شرکت های پتروشیمی بیشترین تمایل فعالان بازار سرمایه مازندران را به خود اختصاص داد. 

طی هفته جاری سهام شرکت های کارتن سازی ایران، پتروشیمی نوری، سرمایه گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان و پلی پرو پیلن جم بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان