//
کدخبر: ۲۰۲۱۴۴ //

آقای وزیر؛ مسکن با توصیه ارزان نمی‌شود

کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به این که سوداگری بلای جان مسکن شده است، گفت: واقعیت آن است که مسکن با توصیه ارزان نمی شود.

آقای وزیر؛ مسکن با توصیه ارزان نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

افشین پروین پور در واکنش به این مسئله که وزیر راه و شهرسازی اخیرا گفته مردم مسکن نخرند تا ارزان شود، اظهار کرد: اساسا در هیچ کجای دنیا چنین چیزی را نمی بینیم که به جای انجام برنامه ها، مسئولان به مردم توصیه کنند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی بخش مسکن کشور سوداگری است که خانه های خالی بخشی از آن است.

وی تصریح کرد: راهکار کاهش قیمت مسکن نه توصیه بلکه دریافت مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات معاملات مکرر، اخذ مالیات از خانه های خالی و... است.

کارشناس اقتصاد مسکن بیان کرد: با اخذ این مالیات ها، تقاضای سرمایه ای از بازار مسکن بیرون رفته و در این صورت شاهد افت قیمت ها در این بخش خواهیم بود.

پروین پور گفت: باید دولت هر چه سریع تر به بحث مالیات بر عایدی سرمایه به خصوص در بخش مسکن ورود کند، راهکار مشخص است و فقط باید همت اجرای آن وجود داشته باشد.

به گزارش تسنیم، اخیرا وزیر راه و شهرسازی به مردم توصیه کرده خانه نخرند تا  قیمت ها افت کند.

اسلامی در این باره گفته است: 《در شرایط حباب بزرگی که در مسکن ایجاد شده مردم اقدام به خرید خانه نکنند و اجازه دهند شرایط آرام شده و این حباب به اصطلاح بترکد. نکته مهم این است که چند معامله در بازار مسکن انجام شده است، معاملات کلا رو به کاهش بوده و همین کاهش و نبود خریدار در وضعیتی که فروشنده زیاد شده موجب افت قیمت ها خواهد شد.》

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۱۴۴ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    توصیه که نمی شود، برنامه هم که ندارید پس چگونه ارزان می شود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان