//
کدخبر: ۲۰۰۶۴ //

مسکن امسال رونق نمی‌گیرد

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان گفت: وجود ۲.۵ میلیون خانه‌ خالی از سکنه بخاطر رشد تولید نیست بلکه حاکی از پایین بودن قدرت خرید متقاضیان است.

مسکن امسال رونق نمی‌گیرد

به گزارش فرتاک نیوز، ایرج رهبر در پاسخ به این سؤال که آیا وجود خانه‌های خالی از سکنه نشان دهنده این است که دیگر نیازی به تولید مسکن نداریم، گفت: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته 24 میلیون و 196 هزار و 35 خانوار ایرانی در 22 میلیون و 825 هزار و 46 واحد مسکونی سکونت داشته‌اند که این آمار حاکی از کسری یک میلیون و 370 هزار و 989 واحد در سراسر کشور است.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر و براساس این آمارها بالغ بر 2 میلیون و 587 هزار و 607 واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور حکایت دارد که اگر چه طبق عقیده کارشناسان وجود خانه‌‌های خالی از سکنه طبیعی است اما باید اذعان کرد که وجود این تعداد خانه‌ خالی از سکنه به خاطر پایین بودن قدرت خرید متقاضیان است.

 

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تأکید کرد: براساس آمارهای سرشماری نفوس و مسکن درصد مالکیت خانوارهای شهری از 62.2 درصد در سال 85 به 54.5 درصد در سال 95 رسیده است که حاکی از کاهش حدود 8 درصدی می‌دهد.

 

رهبر ادامه داد: در سال‌های اخیر به واسطه افزایش شکاف قیمت مسکن و قدرت خرید خانوارها موجودی مسکن قابل عرضه در بازار با وجود کاهش تولید افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پس بالا بودن آمار واحدهای مسکونی در کشور به نسبت خانوارها و وجود خانه‌های خالی از سکنه به دلیل کاهش قدرت خرید متقاضیان است.

 

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن ادامه داد: علی‌رغم اینکه دولت یازدهم تسهیلات مسکن را افزایش داده است اما قدرت خرید متقاضیان ترمیم نشده است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که وزیر راه و شهرسازی معتقد است که امسال بخش مسکن رونق خواهد گرفت، گفت: به هر حال به دلیل تحولات انتخاباتی پیش رو، انتظار می رود متقاضیان مسکن در اقدام خود برای خرید مسکن تا حدودی مردد باشند اما بنده تصور نمی‌کنم تا شهریور ماه سال جاری رونق وارد بخش مسکن شود.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان