//
کدخبر: ۲۰۰ //

افزایش وام مسکن‌مهر منتظر تایید شورای پول و اعتبار

در حالیکه وزیر راه و شهرسازی ماه‌هاست درخواست‌های رسمی خود را برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان به بانک مرکزی ارائه کرده است،شورای پول و اعتبار تصویب این درخواست را هر بار به تاخیر می اندازد و گفته می شود دو هفته دیگر جلسه بررسی این پیشنهاد برگزار می شود.

افزایش وام مسکن‌مهر منتظر تایید شورای پول و اعتبار

گر چه تنور افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان اگر چه از ماه های گذشته با نامه‌نگاری‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی با رئیس کل بانک مرکزی داغ تر شد اما ظاهرا کمیسیون اعتباری بانک مرکزی فعلا قصد ندارد این درخواست را که یکی از اهرم های اصلی برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر است،بررسی و تصویب کند.

در نامه های آخوندی وزیر راه و شهرسازی این طور آمده بود که برای تکمیل واحدهای مسکن مهر چاره‌ای جز افزایش سقف نیست این در حالی است که هم‌اکنون نامه‌های وزیر راه و شهرسازی به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی بعد از چند ماه بدون اقدام باقی مانده است و در طبقات بانک مرکزی سرگردان است و بانک مرکزی فرصت سوزی می کند.

در تجمعی که ماه گذشته متقاضیان مسکن مهر مقابل ساختمان بانک مرکزی داشتند نامه ای اعتراضی به رئیس کل بانک مرکزی نوشته شد که در آن خواسته شده بود هر چه زودتر و برای اینکه دیر نشود افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان تصویب شود.اما ظاهرا جلسه ای که قرار بود هفته گذشته برای بررسی و تصویب این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار برگزار شود به 2 هفته دیگر موکول شده است.

یک مقام مسئول در بخش اعتبارات بانک مرکزی که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به این سئوال که جلسه شورای پول و اعتبار برای بررسی و تصویب افزایش سقف وام مسکن مهر گفت:این موضوع در شرف مطرح شدن است اما هنوز جلسه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف وام مسکن مهر تشکیل نشده است.

وی افزود:طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته این جلسه در شورای پول و اعتبار دو هفته دیگر تشکیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تأخیر در تکمیل این واحدهای مسکونی و رها شدن پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبارات جدید علاوه بر اتلاف منابع و تحمیل هزینه‌های اقتصادی بر کشور تبعات و پیامدهای اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

اکثر پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور از مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری گذشته اند که به دلیل افزایش نرخ دستمزد و مصالح ساختمانی پیشرفت آنها کند شده است اما گزارش های جدید از شهر پردیس حاکی از این است که پروژه های مسکن مهر در این شهر با کندی و بصورت لاک پشتی در حال ساخت هستند.

گزارش ها حاکی از این است که پیمانکار نیز این روزها زیاده خواهی کرده و از شرکت عمران پردیس تمکین نمیکند و شرکت عمران نیز مدام از مردم درخواست واریز وجه می کند و مردم هم چون تکلیف خود را نمیدانند از واریز وجه خودداری و به همین روش کار ساخت و ساز مسکن مهر به نوعی متوقف می شود.

به نظر می رسد برای سرعت دادن به ساخت و ساز این واحدهای مسکونی دولت باید هر چه سریعتر سقف تسهیلات مسکن مهر را بالا ببرد چرا که هر یک روز تاخیر در پیشرفت کار عواقب جبران ناپذیری برای پروژه مسکن مهر در پی خواهد داشت.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان