//
کدخبر: ۱۹۴۶۷۷ //

کاهش قیمت گوشی‌های همراه در روزهای آینده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با ثبت سفارش ۳ میلیون گوشی همراه قیمت این کالا در روزهای آینده بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

 کاهش قیمت گوشی‌های همراه در روزهای آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

 رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر ثبت سفارش 3 میلیون گوشی همراه  بر قیمت این محصول، گفت: با تخصیص ارز نیمایی برای واردات گوشی همراه و ورود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع قیمت گوشی‌های همراه پیش‌بینی می‌شود قیمت موبایل در روزهای آینده بیش از 20 درصد کاهش پیدا کند.

کاهش نرخ ارز و پیش بینی گسترش روابط اقتصادی باعث اُفت قیمت موبایل می‌شود

اخبار اقتصادی- نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود سه میلیون گوشی همراه ثبت سفارش شده است که پس از ورود به بازار زمینه کاهش قیمت موبایل را فراهم می‌کند، افزود: کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر و پیش بینی گسترش روابط اقتصادی اُفت قیمت موبایل در هفته های آینده را رقم می زند.

ضرورت طراحی مکانیزمی برای توزیع موبایل وارداتی با ارز نیمایی

وی با اشاره به اینکه باید مکانیزمی در نظر گرفته شود تا موبایل‌های ثبت سفارش شده به دست مصرف کننده واقعی برسد، اظهار کرد: باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا موبایل‌های که با ارز نیمایی تهیه می‌شود به دست مصرف کننده واقعی برسد اگرچه برای تحقق این امر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دولت به موضوع ورود کرده است اما برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد باید نظارت و توجه ویژه ای صورت گیرد.

رجیستری گوشی همراه مسافرتی تاثیر به سزایی در کاهش التهابات بازار و در نتیجه اُفت نرخ موبایل دارد چراکه با این امر حجم تقاضا کاهش پیدا می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر رجیستری گوشی همراه در آرامش بازار موبایل، خاطرنشان کرد: رجیستری گوشی همراه مسافرتی تاثیر به سزایی در کاهش التهابات بازار و در نتیجه اُفت نرخ موبایل دارد چراکه با این امر تقاضا کاهش پیدا می‌کند.

کمبود گوشی همراه در بازار باعث گرانی موبایل در بازار شد

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل گرانی قیمت موبایل در یک سال گذشته، تصریح کرد: یکی از دلایل گرانی موبایل علاوه بر افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته کمبود تعداد گوشی همراه در بازار است که اکنون امکان واردات گوشی های همراه به صورت تجاری فراهم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان