//
کدخبر: ۱۹۲۹۷۷ //

بورس‌های جهانی صعودی شدند

پس از تاخیر در افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا، بورس‌های جهانی صعودی شدند.


بورس‌های جهانی صعودی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سی ان بی سی، در روزی که بورس‌های چین و هنگ کنگ به دلیل تعطیلات عمومی بسته بودند، تصمیم بانک مرکزی اروپا در به تأخیر انداختن افزایش نرخ بهره تا سال آینده باعث شد که بسیاری از شاخص‌های بورسی آسیایی سبز پوش شوند. شاخص "نیک کی ۲۲۵" ژاپن با ۰.۵۸ درصد افزایش و شاخص "تاپیکس" این کشور با ۰.۴۵ درصد افزایش بسته شدند. در استرالیا نیز شاخص "ای اس ایکس ۲۰۰" با صعود ۰.۶۲ درصدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کسپی" بورس سئول ۰.۳۲ درصد در مقایسه با روز قبل خود بالا آمد.

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا دیروز اعلام کرد این بانک تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به سال آینده موکول کرده است. سیلویا آنجلو، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه "هرمس اینوستمنت منیجمنت" گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا باعث ثبات بخشی نسبی به چشم انداز مبهم منطقه یورو شد.

شاخص "ام ای سی آی" بورس‌های آسیا-اقیانوسیه که در بر دارنده نمادهای بورسی مهم شرق آسیا و اقیانوسیه به جز ژاپن است در مقایسه با روز قبل با ۰.۱۲ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. روند صعودی بورس‌های آسیایی در وال استریت آمریکا نیز به چشم می‌خورد؛ به گونه‌ای که شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" ۰.۵۷ درصد، شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۵۳ درصد و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" ۰.۶۱ درصد افزایش یافتند.

عامل مهم دیگر صعود بورس‌های جهانی افزایش امیدواری‌ها به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تجاری بین آمریکا و مکزیک بود. مارتا بارسنا کوکی، سفیر مکزیک در آمریکا به خبرنگاران گفته است که بحث خیلی خوبی با طرف آمریکایی انجام شده است و وی نسبت به سرانجام مذاکرات خوش بین است. پیش تر آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که مکزیک برای مقابله با سیل پناهجویان آمریکای مرکزی و لاتین به خاک آمریکا کاری انجام دهد بر واردات کالاهای مکزیکی تعرفه ۵ درصدی وضع خواهد کرد.

نفت در معاملات امروز بورس‌های آسیایی صعودی بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۳۷ درصد افزایش به ۵۳.۳۱ دلار و نفت برنت با ۱.۳۹ درصد افزایش به ۶۲.۵۳ دلار به ازای هر بشکه رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان