//
کدخبر: ۱۹۱۶۶۹ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۱

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۳۱ درصد افزایش به ۱۳۰۵ دلار و ۵۸ سنت رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، در حالی که پس از تهدید ترامپ به وضع تعرفه های بالا بر کالاهای مکزیکی سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری در سرمایه گذاری در بازارهای امن کرده اند، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی 7 هفته گذشته رسید و اولین رشد ماهانه در 4 ماه اخیر را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.31 درصد افزایش به 1305 دلار و 58 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 11 آوریل یعنی 1306 دلار و 64 سنت رسید. قیمت طلا در این ماه 1.7 درصد و در این هفته 1.6 درصد رشد داشت. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 1.9 درصد افزایش به 1311 دلار و 10 سنت رسید.

مایکل ماتوسک، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «مردم ترسیده اند و به سمت بازار طلا آمده اند.»

رئیس جمهوری مکزکی روز چمعه از ترامپ خواست تا تهدید خود مبنی بر وضع تعرفه بر کالاهای مکزیکی را پس بگیرد. پس از تهدید ترامپ به وضع تعرفه، شاخص های اصلی بورس وال استریت افت شدیدی را تجربه کردند. تشدید جنگ تجاری می تواند موجب بروز رکود در اقتصاد جهانی شود.

آن دسته از خودروسازان و تولید کنندگان آمریکایی که برای استفاده از نیروی کار ارزان، پیمان های تجاری بین دو کشور و نزدیکی به خاک آمریکا محصولات خود را در مکزیک تولید می کنند بیشترین لطمه را از افت شاخص های بورس دیدند.

جورج جرو، مدیر موسسه مدیریت دارایی آر بی سی در این باره گفت: «شاخص ارزش دلار همچنان در محدوده 98 قرار دارد که معمولا نرخی است که موجب افت قیمت طلا می شود، اما افت شدید شاخص ها در بازار بورس یتعث شده که بازار طلا، عامل نرخ بالای ارزش دلار را نادیده بگیرد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان