//
کدخبر: ۱۹۱۵۶۰ //

همتی: مسیرهایی جایگزین برای درآمدهای ارزی پیدا کرده‌ایم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمریکا اعلام کرده است که حداکثر فشار را بر ایران وارد و تلاش کرده فروش نفت ایران را کاهش دهد، ولی ما مسیرها و روندهایی را برای دریافت درآمدهایمان پیدا کردیم که هیچ یک از این کارها نمی‌تواند بر آن اثرگذار باشد.

همتی: مسیرهایی جایگزین برای درآمدهای ارزی پیدا کرده‌ایم
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عبدالناصر همتی»  با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای به زانو درآوردن ایران بی نتیجه بوده است، گفت: آمریکا و متحدانش قرار بود سال گذشته ایران را به زانو درآورند که البته تمام تلاش هایشان بی نتیجه بود و امسال شرایط بهتری داریم. محکم در این مسیر ایستاده‌ایم و خوشبختانه در شرایط فعلی ثبات اقتصادی نیز برقرار شده است.

همتی در ادامه درباره مهم‌ترین نشانه بی اثر بودن تلاش‌های آمریکا و متحدانش اظهار کرد: در روزی که به نام روز فلسطین و قدس نام‌گذاری شده و همگان بر علیه اسرائیل شعار می دهند، متحدان آمریکا واسرائیل همه را در مکه مکرمه به دور هم جمع کرده‌اند و علیه ایران شعار می دهند. همه این موارد نشان از قدرت و استحکام ایران دارد و به یاری خدا آزادی قدس نیز محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفتار فعلی آمریکا نشانه شکست تلاش‌های این کشور برای افزایش فشار بر ایران است، تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا اعلام کرده است که حداکثر فشار را بر ایران وارد و تلاش کرده فروش نفت ایران را کاهش دهد، ولی ما مسیرها و روندهایی را برای دریافت درآمدهایمان پیدا کردیم که هیچ یک از این کارها نمی‌تواند بر آن اثرگذار باشد.

رئیس کل بانک مرکزی معتقد است پیغام‌ها و رفتار فعلی آمریکا نشان از شکست تلاش‌هایش دارد و به امید خداوند به زودی شاهد پیروزی مردم ایران خواهیم بود.

تامین ارز برای واردات به ۸/۳ میلیارد دلار رسید

همتی همچنین اعلام کرد: از ۸/۳ میلیارد دلار ارز تامین شده در حدود دو ماه اول سال، بیش از سه میلیارد دلار آن توسط صادرکنندگان تامین شده است. از این مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار آن واردات در مقابل صادرات بوده که در سیاست ارزی جدید بانک مرکزی مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه میزان تامین ارز در اوج فشارهای تحریمی آمریکا و تعطیلی عمده روزهای فروردین ماه، بسیار معنادار است، تاکید کرد: ارزهای تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد اولیه کارخانجات و کالاهای ضروری دیگر بوده است.

وی رشد ارز برگشتی صادرکنندگان را نتیجه سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی و منطقی قلمداد شدن نرخ ارز سامانه نیما از نظر صادرکنندگان عنوان کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان