//
کدخبر: ۱۸۵۰۶۳ //

استفاده از طلا برای مقابله با سلطه دلار در روسیه

شورای جهانی طلا اعلام کرد: روسیه با هدف مبارزه با سلطه دلار در بازارهای جهانی به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شد، خرید طلا در کشورهای دیگر هم 145 درصد رشد کرد.

استفاده از طلا برای مقابله با سلطه دلار در روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اسپوتنیک، شورای جهانی طلا اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال 2019 بانک مرکزی روسیه بزرگترین خریدار طلا در جهان بود و با خرید 55.3 تن میزان ذخایر طلای کشور به 2168.3 تن رسید.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، در سال 2018 روسیه 274.3 تن طلا خریداری کرد و برای چهارمین سال پیاپی میزان خرید طلا در این کشور از 200 تن در سال عبور می‌کرد. همسو با این سیاست، بانک مرکزی روسیه اوراق قرضه آمریکا در این کشور را به شدت کاهش داده است که در مجموع هدف دلارزدایی و کاهش سلطه این ارز را در بازارهای جهانی پیگیری می‌کند.

چین نیز با خرید 33 تن طلا در سه ماهه نخست امسال از بزرگترین خریداران طلا در جهان بود. بنابراین بانک مرکزی کشورها در سه ماهه نخست امسال دست به خرید بیشترین میزان خرید طلا از سال 2013 تاکنون زدند که کل خرید آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 68 درصد معادل 145.5 تن رشد کرده است.

در سال 2016 بانک مرکزی روسیه با خرید 356 هزار اونس از فلز گران‌بهای طلا به عنوان لیدر اصلی خریداران طلای جهانی تبدیل شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان