//
کدخبر: ۱۸۴۸۶۷ //

پُست‌های اینستاگرامی همتی چه تأثیری در قیمت دلار دارد؟

برخی در داخل همراه رسانه‌های خارجی که بر طبل گرانی دلار می‌کوبند، معتقدند، پست‌های اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی عامل گرانی دلار است؛ اما آیا این دیدگاه واقعیت دارد؟

 پُست‌های اینستاگرامی همتی چه تأثیری در قیمت دلار دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 تجربه دوره های مدیریتی مختلف در بانک مرکزی نشان می دهد که همواره سخنان رئیس وقت این بانک، بازتاب گسترده و البته متفاوتی در بازار داشته است.

در دوره‌های قبل این نقد به رؤسای بانک مرکزی مطرح می‌شد که کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند؛ منتقدان به مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد رئیس کل بانک مرکزی می گویند: صحبت های رئیس کل بانک مرکزی ارتباط مستقیم با بازار ارز دارد و نباید به حساسیت این بازار دامن زد.

عبدالناصر همتی که خود متوجه این نقدها به بانک مرکزی است روش جدیدی را برای بیان نظرات و دیدگاه هایش انتخاب کرده و می گوید: در شرایطی که نیاز به صحبت بنده باشد، ترجیح میدهم صحبت های دقیق و فکر شده را از طریق صفحه شخصی خودم برای اطلاع مردم منتشر کنم.

اما انتشار پست‌های اینستاگرامی همتی نیز با مخالفت منتقدان همراه شده است؛ منتقدان می گویند: هر زمان رئیس کل بانک مرکزی پست می گذارد، قیمت ارز بالا می رود.

ولی موافقان اظهارات رئیس کل بانک مرکزی معتقدند: پُست‌های همتی و اعلام مواضع بانک مرکزی در روزهای حساس موجب شده تا ترمز افزایش قیمت ارز کشیده شود.

برخی معتقدند سیاست های بانک مرکزی و موضع گیری های رئیس کل بانک مرکزی موجب شده تا سیاست های آمریکا برای برهم زدن بازار ارز خنثی شود. بعنوان نمونه بعد از تحریم سپاه از سوی امریکا و لغو معافیت های صادرات نفت، اگر موضع گیری های رئیس کل بانک مرکزی انجام نمی شد بازار ارز به هم می ریخت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان