//
کدخبر: ۱۸۳۴۹ //

بوئینگ امضای قرارداد با شرکت آسمان را تایید کرد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد، یک قرارداد جدید ۳ میلیارد دلاری برای فروش ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس به شرکت هواپیمایی آسمان منعقد کرده است.

بوئینگ امضای قرارداد با شرکت آسمان را تایید کرد

به گزارش فرتاک نیوز، به نقل از آسوشیتد پرس، شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد، یک قرارداد جدید 3 میلیارد دلاری برای فروش 30 فروند هواپیمای 737 مکس به شرکت هواپیمایی آسمان منعقد کرده است.

این شرکت اعلام کرده که قرارداد اخیر همچنین شامل حق فروش 30 فروند هواپیمای 737 مکس دیگر برای شرکت آسمان است که در مسیرهای داخلی و بین المللی پرواز دارد.

اتحادیه اروپا در ماه دسامبر شرکت آسمان را به دلیل نگرانی از ایمنی هواپیماهایش در فهرست سیاه خود قرار داد. این شرکت در آن زمان هیچ پروازی به مقصد شهرهای اروپایی نداشت.

کمتر از یک هفته پس از این تصمیم، این شرکت قراردادی را برای اجاره 7 هواپیمای ساخت شرکت ایرباس منعقد کرد. انتظار می رود تحویل این هواپیماها از ماه آینده آغاز شود.

قرارداد جدید بوئینگ با شرکت آسمان بخشی از توافق هسته ای است که در سال 2015 میلادی بین ایران و قدرت های جهانی به دست آمد. پس از اجرایی شدن توافق هسته ای، شرکت بوئینگ در ماه دسامبر قراردادی با ایران ایر برای فروش 80 فروند هواپیما به ارزش 16.6 میلیارد دلار منعقد کرد.

در ماه ژانویه نیز ایران ایر قراردادی برای خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس به ارزش 25 میلیارد دلار امضا کرد. اصغر فخریه کاشان، جانشین وزیر راه ایران بعدا گفت که تعداد هواپیماهای خریداری شده از ایرباس به 112 فروند کاهش خواهد یافت.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان