//
کدخبر: ۱۸۱۸۰۸ //

تفکیک وزارت صمت در شرایط تحریم به صلاح نیست

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت تفکیک وزارت صمت در شرایط تحریم را مناسب ندانست و گفت: وجود شرایط ادغامی در وضعیت تحریمی کمک می کند که یک وزیر بتواند تصمیمات به فوریت اتخاذ کند و زودتر کار مردم را به سامان برساند.

 تفکیک وزارت صمت در شرایط تحریم به صلاح نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهدی غضنفری ضمن مخالفت با تفکیک وزارت صمت به دو وزاتخانه مجزا گفت: وجود شرایط ادغامی در وضعیت تحریمی کمک می کند که یک وزیر بتواند تصمیمات به فوریت اتخاذ کند و زودتر کار مردم را به سامان برساند اما در حالت تفکیکی انجام هماهنگی بین دستگاه ها بسیار زمان بر است.

وی همچنین اظهارداشت: وقتی تعداد وزارتخانه ها زیاد باشد رد یابی مسیر فرآینده ها خیلی سخت و همینطور پاسخگویی و مسئولیت پذیری به حداقل خواهد رسید و در نهایت زمان تصمیم گیرها به تاخیر می افتد.

وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون شک به تاخیر افتادن تصمیمات برای مردم و فعالان بخش خصوصی هزینه ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: طولانی شدن مدت زمان تصمیم گیری ها و ایجاد هزینه باعث افت کارایی، بهره وری و غیره در سیستم می شود.

غضنفری بیان داشت: شاید برای شرایط غیر تحریمی چنین پیشنهادی می توانست مطرح باشد اما در شرایط سخت تحریمی یک وزارتخانه ادغامی و مقتدر می تواند خیلی بهتر در بحث تنظیم بازار، پایش تولید، عرضه و غیره نقش ایفا کند.

وی گفت: متاسفانه مشکلاتی که وجود دارد اینکه دولت می گوید: «وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک ابر وزارتخانه تبدیل شده و یک وزیر نمی تواند چنین وزارتخانه ای را اداره کند.»

وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن پاسخ به انتقاد منتقدان افزود: راهکار اداره ابر وزارتخانه ها شکست عمودی است یعنی وزیر دست زیر مجموعه خود را باز بگذارد نه شکست افقی یعنی به چند وزارتخانه تقسیم شود.

وی یادآورشد: وقتی تعداد وزارتخانه ها زیاد باشد تعاملات بین وزارتخانه ای خیلی زیاد و مرتبط چالش ایجاد می شود که در این صورت نیازمند هماهنگی است چون مقامات ارشد کشور مانند رئیس جمهور و معاون اول زمان کافی ندارند مرتبط با این وزارتخانه های خرد جلسه بگذارند بنابراین تصمیمات به فوریت اخذ نخواهد شد و به تبع کار مردم و فعالان اقتصادی با گره مواجه می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان