//
کدخبر: ۱۸۱۰۱۷ //

خرید آشفته طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان

قیمت طلا در ۲۰۱۹ می‌تواند به ۱۴۰۰دلار در هر اونس برسد و دلیل آن هم موضع نرم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، خرید شمش طلا توسط بانک‌های مرکزی و ادامه بی‌ثباتی جهانی است.

 خرید آشفته طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از راشاتودی، قیمت طلا در 2019 می تواند به 1400 دلار در هر اونس برسد و دلیل آن هم موضع نرم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، خرید شمش طلا توسط بانک‌های مرکزی و ادامه بی‌ثباتی جهانی است.

 مارتین هاکسلی، سرپرست جهانی فلزات گرانبها در شرکت خدمات مالی اینتل اف سی استون گفت: «ما انتظار داریم طلا همچنان به مقدار زیاد در همین محدوده طی ماه‌های آینده معامله شود؛ ولی طی  نیمه دوم سال انتظار داریم بالاتر برود و تا پایان سال به 1400 دلار برسد».

 این فلز زرد در روز سه‌شنبه حدود 1283 دلار و 57 سنت در هر اونس معامله شد.

طبق گفته هاکسلی، فدرال رزرو  اشاره کرده هیچ افزایشی در نرخ بهره در سال جاری رخ نمی‌دهد. این خبر به تقویت دورنمای طلا و سایر فلزات کمک کرده است.

 وی گفت: «هیچ افزایش نرخ بهره‌ای در سال جاری نخواهیم داشت و این به‌نفع بخش فلزات گرانبهاست».

 مقدار طلایی که بانک‌های مرکزی ذخیره کرده‌اند، طی 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این حرکت در جهت متنوع کردن منابع به‌دور از دلار است. طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، ذخایر این بانک‌ها به 651.5  تن معادل 74درصد در 2018  به‌صورت سالانه افزایش یافته است.

هاکسلی گفت: «10 سال پیش، قبل از بحران مالی بانک‌های مرکزی فروشنده طلا نبودند و حالا یک پیچیدگی دراماتیک صورت گرفته است».

وی گفت: تنها روسیه و قزاقستان نیستند که طلا می‌خرند، بانک‌های مرکزی لهستان، مجارستان، فیلیپین و چین هم به آنها پیوسته‌اند.

«این واقعیت که بانک‌های مرکزی و بخش رسمی در حال متنوع کردن ذخایرشان هستند، یک نکته مثبت برای بخش فلزات است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان