//
کدخبر: ۱۸۰۵۳۰ //

رئیس مجمع عالی کارآفرینان: کارآفرینی نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

رئیس مجمع عالی کارآفرینان گفت: تا وقتی فرهنگ کارآفرینی در جامعه ایجاد نشود کارآفرینی رخ نمی دهد و خود به خود کشور توسعه اقتصادی نمی یابد چون نیازمند به زیرساخت های درست فرهنگی برای اقتصاد هستیم.

رئیس مجمع عالی کارآفرینان: کارآفرینی نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است
به گزارش فرتاک نیوز،

امین شاکری دوشنبه شب در کنفرانس ملی، منطقه ای جوان خلاق، ایران پیشرو در بیرجند افزود: در حوزه اقتصادی مشکل در کشور زیاد است و این مشکلات زیربنایی محسوب می شود. 
وی ادامه داد: استان های غنی به لحاظ منابع خدادادی در کشور داریم اما از این منابع کمترین بهره برداری می شود و در حوزه های مختلف راحت ترین کار برای ما این است که معادن را کشف، استخراج و سپس خام فروشی کنیم در حالی که در سراسر دنیا این نسخه منسوخ شده است. 
رئیس مجمع عالی کارآفرینان در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی مستعد به لحاظ منابع خدادادی است که اگر شناسایی شده و برای آنها پهنه شغلی تعریف کنیم برای استان ارزش افزوده ایجاد می شود. 
شاکری گفت: در کنار ارزش افزوده اقتصادی ارزش افزوده اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و ... ایجاد شده که به توسعه و پیشرفت یک استان و منطقه کمک می کند. 
وی افزود: کارآفرین فردی است که یک ایده را پرورش داده و با مخاطره و ریسک پذیری آن را تبدیل به یک ارزش افزوده کند، کارآفرینی از یک ایده خلاقانه شروع می شود و با مخاطره و ریسکی از جانب کارآفرین به وقوع می پیوندد و به ایجاد یک ارزش افزوده اجتماعی یا اقتصادی منجر می شود. 
شاکری اظهار داشت: ترس از شکست مانع پیشرفت می شود اما بزرگان کسب و کار پول را آن طرف ریسک می دانند و بسیاری از افراد موفق در حوزه اقتصادی افرادی هستند که جرات کارکردن داشته و ریسک را قبول می کنند البته ابتدا باید توانمندی خود برای یک کار را بسنجیم و سپس اقدام به انجام کار کنیم. 
وی یادآور شد: شاید یک فرد در زمینه موسیقی و سینما و ... موفق باشد اما نباید در انتخاب رشته فقط با توجه به فشار والدین انتخاب رشته کند و فرد باید استعداد خود را کشف کند. 
رئیس مجمع عالی کارآفرینان بیان کرد: افرادی با شناسایی توانمندی های خود به موفقیت های بزرگی رسیده اند و قرار نیست همه کشور ما فقط دکتر و مهندس باشد در هر کار تلاش کنید که بهترین باشید. 
مجمع عالی کارآفرینان به همت تعدادی از کارآفرینان، مدیران و فعالان حوزه اقتصاد و کسب و کار در تیر 1392 به عنوان مؤسسه ای غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل شد. 
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این کنفرانس گفت: تلاش ما پیگیری مطالبات جوانان است تا در کنار آنها مشوق کارهای خوبشان باشیم. 
مریم مهرور افزود: بهترین پیامد کارآفرینی اشتغالزایی است و بسیاری از کشورها برای رفع بحران اقتصادی خود به مقوله کارآفرینی توجه ویژه دارند و کشور ما در سال های اخیر به این موضوع توجه خوبی داشته است. 
وی اظهار داشت: آموزش هایی که در روزهای آینده در این کنفرانس ارایه می شود نتیجه بخش خواهد بود و امیدواریم فرهنگ پشت میزنشینی سنتی در افراد به نوآوری و فناوری تغییر کند. 
کنفرانس ملی، منطقه ای جوان خلاق، ایران پیشرو با محوریت کارآفرینی و ترویج روحیه کارآفرینی، موفقیت و ایجاد انگیزه در بین جوانان منطقه شرق کشور شامل استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان و یزد از 26 فروردین ماه جاری در بیرجند آغاز شده و تا 29 فروردین نیز ادامه دارد. 
اختتامیه این کنفرانس با حضور یکهزار و 200 نفر از جوانان 15 تا 25 سال از استان های یاد شده در سالن اجلاسیه دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برگزار می شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان