//
کدخبر: ۱۸۰ //

توضیح شرکت برق درباره خاموشی‌های اخیر

مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق تهران با اشار به اینکه شبکه توزیع و فوق توزیع برق تهران قدیمی و فرسوده است، گفت: چند مورد خاموشی در تهران در دو روز گذشته رخ داده است که آن هم به خاطر مشکل فنی در یکی از پست‌های فوق توزیع بود و خوشبختانه رفع شد.

توضیح شرکت برق درباره خاموشی‌های اخیر

حسین صبوری مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق تهران در خصوص خاموشی‌های چند روز گذشته در تهران، گفت: چند مورد خاموشی در تهران در دو روز گذشته رخ داده است که آن هم به خاطر مشکل فنی در یکی از پست‌های فوق توزیع بود که خوشبختانه این مشکل فنی رفع شد.

وی با اشاره به اینکه در تهران فعلاً خاموشی عمده نداشته‌ایم، گفت: در دو شب گذشته چند مورد خاموشی برق در تهران رخ داد که آن هم ناشی از بروز مشکل فنی در یکی از پست‌های فوق توزیع بود که در عرض یک ساعت مشکل برطرف و از طریق 20 کیلوولت تأمین بار شد.

*آغاز برنامه‌های مقابله با افزایش مصرف برق و خاموشی احتمالی در تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های این شرکت برای مقابله با خاموشی برق در زمستان و به خصوص در تابستان چیست، گفت: همه ساله در کل کشور قبل از پیک تابستان، یک سری برنامه‌ها و تعمیرات خطوط، پست‌ها و بازدیدها را دارد اما به هر حال دو موضوع مهم وجود دارد و بخش نخست آن هم این است که مدیریت مصرف برق باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

وی افزود: بخش دوم که خیلی هم مهم است این است که چون شبکه برق یک شبکه گسترده‌ای است، بالاخره ناخواسته مشکلات فنی در آن رخ می‌دهد، بنابراین برنامه‌های منسجم و منظمی از نیمه آخر سال و در زمستان آغاز و اجرا می‌شود و تا فصل تابستان که پیک مصرف آغاز می‌شود ادامه می‌یابد.

صبوری در پاسخ به این سؤال که به هر حال شبکه توزیع و فوق توزیع برق تهران قدیمی و فرسوده است و بخش از خاموشی برق ناشی از این فرسودگی است، گفت:طبیعی است که یک بخش از خاموشی‌ها ناشی از فرسوده و قدیمی بودن شبکه توزیع و فوق توزیع است اما به هر حال منابع مالی محدود و مصرف برق بالا است. طبیعی است که در تمام دنیا هم خاموشی برق رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اضافه کرد: علی‌رغم محدودیت منابع مالی، اقدامات خوبی در خصوص نوسازی شبکه توزیع برق تهران صورت گرفته است و تلاش ما این است که خاموشی‌ها به حداقل برسد.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان