//
کدخبر: ۱۷۸۸۷۳ //

ارزش دلار آمریکا پایین آمد

ترکیبی از اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا و افزایش ارزش ارز های مرتبط با کالا مثل دلار کانادا و استرالیا و بالا رفتن قیمت نفت باعث تضعیف دلار در روز سه شنبه شد .

 ارزش دلار آمریکا پایین آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز ، ترکیبی از اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا و افزایش ارزش ارز های مرتبط با کالا مثل دلار کانادا و استرالیا و بالا رفتن قیمت نفت باعث تضعیف دلار در روز سه شنبه شد .

شاخص دلار در برابر شش ارز اصلی دنیا 0.05 درصد پایین آمد و پس از سقوط 0.35 درصدی روز گذشته به 97/001 رسید که بیشترین کاهش روزانه از 20 مارس بود.

بیشتر از فشار ارزهای شناور مرتبط با کالا، دلار تحت تاثیر اطلاعات کاهش سفارش کالا در آمریکا در فوریه و تقویت یورو قرار گرفت .

سود ده ساله خزانه‌داری آمریکا 2.52 درصد افزایش یافت و از 2.34 در صد 15 ماه گذشته فاصله گرفت، ولی این سود همچنان کمتر از 2.8 درصد روزهای اوج خود در اوایل مارس است .

دلار کانادا تغییر چندانی نداشت و به 1.3312 درهر دلار رسید که 0.5 درصد طی یک شب رشد داشت .

دلار استرالیا هم روی 0.7128 دلار ثابت ماند، در حالی که روز قبل 0/3 درصد بالا رفته بود .

قیمت نفت به بالاترین حد 5 ماه گذشته رسید چون انتظار می‌رود عرضه جهانی نفت به خاطر جنگ در لیبی، کاهش تولید اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا کاهش یابد .

بارت واکابایاشی مدیر یکی از شعبه‌های بانک استیت استریت ژاپن گفت:« عباراتی مانند جنگ تجاری چین و آمریکا و برگزیت دیگر کهنه شده و تاثیری بر بازار ارز ندارند. افزایش قیمت نفت خام توجه بازار را به خود جلب کرده است» .

کرون نروژ پس از افزایش 0.7 درصدی در روز گذشته روی همان 8.543 در هر دلار ثابت ماند. دلیل افزایش ارزش کرون می تواند اعلام بانک مرکزی برای ادامه افزایش نرخ سود در ماه های آینده باشد .

نروژ غنی از نفت تنها کشور در میان اقتصادهای پیشرفته است که با توجه به افزایش قیمت نفت خام و رشد بیش از حد انتظار اقتصادی و تورم، سیاست ذخیره مالی را در پیش گرفته است .

یورو به طرز چشمگیری روی 1.1265 دلار ثابت مانده در حالی که روز قبل 0.4 درصد رشد داشت .

پوند یک درصد بالا رفت و به 1.3078 دلار رسید ولی طی هفته تبادلات زیادی نداشت که دلیل آن نگرانی بازار از مذاکرات برگزیت بین ترزا می، نخست وزیر انگلستان و حزب مخالف کارگر است .بریتاتیا قرار است روز جمعه اتحادیه اروپا را ترک کند ولی همچنان به دنبال توافق با حزب کارگر در مورد مفاد برگزیت است .

دلار 0.1 درصد ارزش خود را در برابر ین از دست داد و به 111.37 رسید تا فاصله بیشتری با 111.825 ین روز جمعه پیدا کند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان