//
کدخبر: ۱۷۸۶۵۱ //

بورس صعودی ماند

بازیگران بازار سهام در این روزها همگام با رد شدن قیمت دلار از کانال ۱۳ هزار تومان، شاهد افزایش قیمت سهام به صورت مداوم هستند. می‌توان گفت بازار درروزهای ابتدایی امسال اصطلاحا "گاوی" است؛ به طوری که در این مدت نماگر اصلی بازار توانسته به نیمه کانال ۱۸۸ هزار واحدی برسد.

بورس صعودی ماند
به گزارش فرتاک نیوز،

 در این روزها قیمت سهم‌ها در بورس تهران با روند افزایشی مواجه شده و بازیگران بازار سهام شاهد رشد پی در پی شاخص بازار سهام هستند؛ به طوری که شاخص کل به نیمه کانال ۱۸۸ هزار واحدی رسیده و می‌توانیم بگوییم بازار سهام در این روزها به اصطلاح گاوی شده است.

در روزهای گذشته قیمت دلار در صرافی ملی کانال ۱۳ هزار تومان را رد کرده و این سیگنال برای شرکت‌های صادرات محور کافی است که با افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام مواجه شوند. انتظارات از آینده نیز یکی از متغیرهای مهم اقتصادی به حساب می‌آید که می‌تواند به دید فعالان فعالان بازار سرمایه جهت دهد.

قیمت دلار و یورو و قیمت جهانی کامودیتی‌ها در کنار اخبار مربوط به تحریم‌ها در این مدت بیشترین تأثیر را بر افکار و تصمیم سرمایه‌گذاران دارد؛ به طوری که با کوچک‌ترین خبری صف‌های خرید یا فروش شکل می‌گیرد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۱۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۲۵ واحد افزایش تا رقم ۳۶ هزار و ۷۴۳ واحدی بالا رفت.

در عین حال شاخص آزاد شناور با ۵۰۲ واحد رشد مواجه شد و تا رقم ۲۱۲ هزار و ۳۸۸ واحدی افزایش یافت. همچنین شاخص بازار اول ۵۴۶ واحد رشد کرد و به عدد ۱۴۰ هزار و ۵۷۹ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز با ۲۶۶ واحد افزایش رقم ۳۶۷ هزار و ۷۷۴ واحدی را تجربه کرد.

امروز برخی از نمادهای پالایشی در کنار نمادهای فلزی و بانکی بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص بازار سهام داشت به طوری که پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس چهار نمادی بودند که در صدر تاثیرگذاران در شاخص بازار سهام قرار گرفتند.

در طرف مقابل بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر و پتروشیمی پارس هر کدام به ترتیب ۱۳۸، ۸۱، ۵۹ و ۵۷ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. همچنین لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی نیز برای دومین روز پیاپی به کاهش شاخص‌های بازار دامن زد.

در گروه محصولات شیمیایی نوسان قیمت بیشتر سهم‌ها کمتر از دو درصد بود. در این گروه ۳۴۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. اما نفتی‌ها امروز به جز در یک نماد مابقی در قیمت پایانی یک دست با رشد مواجه شدند و در برخی از سهم‌های شاخص‌ساز این گروه صف‌های خرید تشکیل شد. در این گروه ۱۱۲ میلیون سهم به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند. نماد معاملاتی دو خودروساز تأثیرگذار امروز در جهت عکس یکدیگر بر شاخص‌های بازار تأثیر گذاشت؛ به طوری که سایپا ۳۰ واحد شاخص‌های بازار را کاهش داد ولی ایران‌خودرو ۲۶ واحد شاخص‌های بازار را تقویت کرد. این گروه امروز ارزش معامله را به خود اختصاص داد و در مجموع ۶۸۳ میلیون سهم به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان در گروه خودرو مورد دادوستد قرار گرفت.

در عین حال در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری قیمت سهم‌ها با نوسان کمتر از ۳.۵ درصد مواجه شد برخی از سهم‌ها کمتر از یک درصد نوسان قیمت داشتند و بیشتر آنها کاهش قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۵۳۸ میلیون سهم به ارزش ۹۴ میلیارد تومان دادوستد شد.

امروز ارزش معاملات بورس تهران نسبت به روزهای گذشته رشد را شاهد بود به طوری که به رقم ۱۰۱۷ میلیارد تومانی رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. البته از این ارزش معاملات تقریباً ۹۴۱ میلیارد تومان مربوط به معاملات نقد بود.

آیفکس نیز با ۱.۸۸ واحد رشد تا رقم ۲۴۱۲ واحدی بالا رفت و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۹۵ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز رقم ۱.۲ میلیون سهم و اوراق مالی را نیز تجربه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان