//
کدخبر: ۱۷۵۸ //

آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای حاد پرندگان/ عرضه تخم مرغ های غیر بهداشتی صحت دارد؟

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: طی دو روز اخیر گزارش جدیدی مبنی بر آنفولانزای حاد پرندگان در شهرهای اصلی تولید بدست ما نرسیده است.

آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای حاد پرندگان/ عرضه تخم مرغ های غیر بهداشتی صحت دارد؟

ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای حاد پرندگان اظهار داشت: طی دو روز اخیر مورد جدیدی مبنی بر آنفولانزای حاد پرندگان گزارش نشده اما باید گفت که  تا کنون به غیر از اصفهان و خراسان سایر استان های اصلی تولیدکننده در گیر این بیماری بودند.

به گفته وی تا زمانی که پرندگان مهاجر در کشور هستند نمی توان گزارشی مبنی بر پاک بودن مرغداری ها از آنفولانزا اعلام کرد.

نبی پور با اشاره به وضعیت صادرات افزود: صادرات تخم مرغ به عراق همچنان ممنوع است و تنها مقادیر جزئی به افغانستان صادر می شود.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: با شیوع بیماری، مصرف تخم مرغ به سبب ترس مردم کاهش یافته که درنهایت این امر تاثیر مستقیمی بر قیمت محصول به جا گذاشته است.

وی ادامه داد: درحال حاضرمتوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 750 تومان است که با قیمت تمام شده مرغدار فاصله معنا داری دارد.

نبی پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه توزیع تخم مرغ های غیر مجاز به سبب عدم درج کد پروانه بهداشت از سوی سازمان دامپزشکی صحت ندارد، اظهار کرد: با وجود آنکه 90 درصد تخم مرغ های فله فاقد مهر دامپزشکی هستند  لذا این امر دلیلی بر ناسالم بودن آن نیست چرا که تخم مرغ خراب در کشور وارد بازار نمی شود.

وی تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال به سبب مصرف بالا، تخم مرغ دو روز بیشتر در مرغداری ها باقی نمی ماند از این رو می توان گفت که برخی افراد با جو سازی می خواهند ضربه مهلکی به صنعت وارد نمایند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان