//
کدخبر: ۱۷۴۸۱ //

تشکیل بازار آب در پرونده خاموش!

علی رغم اینکه از سال گذشته پیشنهاد تشکیل بازار آب مطرح شد اما تا کنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و به‌نظر می‌رسد که این طرح نیز مانند بسیاری از طرح‌ها در پرونده خاموش قرار گرفته است.

تشکیل بازار آب در پرونده خاموش!
به گزارش فرتاک نیوز،

سال گذشته طرح تشکیل بازار آب به صورت آزمایشی در چهار استان و چهار دشت در همان استان ها به اجرا در آمده و قرار بود که نهایتا نتیجه آن تا سال جاری منتشر شود اما بر اساس آخرین گفته‌های میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب‌وآبفا مقدمات ایجاد بازار آب هنوز فراهم نشده لذا لازم است که نظام‌نامه‌های متعددی در این باره تدوین شود.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در زمینه تشکیل بازار آب به ایسنا گفت: هنوز آمادگی کافی برای ایجاد بازار آب در کشور وجود ندارد اما باید به این مسئله توجه کرد که بازارهای محلی مشغول فعالیت هستند.

با تشکیل بازار آب می توان تا حد زیادی میزان منابع و مصارف را مدیریت کرد به‌عبارت دیگر از این طریق می توان با مدیریت بر عرضه و تقاضای آب، بحران منابع آبی از جمله منابع زیرزمینی را مهار کرد.

البته از همان زمان نیز شائبه‌هایی مبنی بر این مساله که تشکیل بازار آب می‌تواند تبدیل به یک بورس بازار شود و تبعاتی را نیز در پی داشته باشد مطرح می‌شد که شاید همین مساله موجب شده که تا کنون این طرح به نتیجه نرسد اما باید به این مساله نیزتوجه کرد که اجرای این طرح با مدیریت درست می‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند لذا لازم است مسوولان توجه بیشتری به اینطرح داشته باشند.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان