//
کدخبر: ۱۷۱۳۹۸ //

۷۱ درصد واحدهای تولیدی استان تهران مشکل نقدینگی دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ٧١ درصد از واحدهای تولیدی استان تهران مشکل نقدینگی دارند، گفت: ظلم بزرگی است که واحدهای تولیدی آماده کار باشند اما به دلیل نبود نقدینگی کارفرمایان واحدهای خود را تعطیل و کارگران را تعدیل کنند.

71 درصد واحدهای تولیدی استان تهران مشکل نقدینگی دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

20 درصد از واحدهای صنعتی کشور در استان تهران قرار دارد. 
 رضا رحمانی در چهل و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی که واحدهای تولیدی با مشکل روبه رو شوند و نتوانند کالاهای مورد نیاز را تولید و به بازار عرضه کنند در بازار با کمبود کالا مواجه می شویم و این قابل اغماض نیست. 
وی افزود: در حوزه ستاد تسهیل ما به استان ها تفویض کردیم که هر تصمیمی در استان گرفته شود به منزله مصوبه ستاد ملی است و باید پیگیری شود. 
رحمانی با بیان اینکه در دوره تحریم و جنگ اقتصادی یکی از راههای مقابله با تحریم، تسهیل کردن موانع موجود است اظهار کرد: بنده حاضرم در جلسه ای دیگر که تمام آمار و ارقام و مشکلات احصا شده اند شرکت کنم تا با یکدیگر چاره اندیشی کنیم. 
رحمانی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی باید بررسی و هر چه زودتر مرتفع شود اظهار داشت: در این رابطه با وزیر کشور مکاتبه شده تا با استفاده از ستاد تسهیل بتوانیم موانع و مشکلات را مرتفع کنیم.
وی با تاکید براینکه اولویت دولت حفظ تولید موجود است، گفت: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند حفظ تولید کارخانه ها جهاد است، اگر فعالیت واحدها را بتوانیم حفظ کنیم اشتغال و وضعیت بازار نیز حفظ می شود. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکلات اساسی کشور نظیر بیکاری دغدغه همه مردم است افزود: مسائلی همچون فقر، عدم توسعه یافتگی برخی مناطق و تورم با توجه جدی به تقویت تولید ملی رفع می شود.
رحمانی بیان اینکه استان تهران ظرفیت اقتصادی خوبی برای تقویت صادرات کشور دارد افزود: قدرت فنآوری و تجهیزات مرتبط با آن به منزله بالی برای شکوفایی صنایع این استان است.
وی با بیان اینکه عمده مصوبات ستاد تسهیل در سطح ملی و استان تهران مربوط به بانک‌ها است تصریح کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال تخصیص داده شده است، ما نباید مانعی برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.
رحمانی ادامه داد: باید به پروژه ها از بالا به پایین نگاه کرد به این معنی که پروژه هایی که به 60 تا 90 درصد رسیده اند را در اولویت قرار داده و به اتمام برسانیم.
وی تصریح کرد: در بخش فولاد بهترین ظرفیت را داشته و از برخی از کشورها جلوتر هستیم، بنابراین با توجه به اینکه برخی از اقلام این صنعت وارداتی است باید این پروژه ها در اولویت بانک مرکزی قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: 17 درصد جمعیت کشور را تهران در خود جای داده است و نیازمند توجه ویژه به مشکلات بخش تولید است.
وی همچنین با اشاره به اتمام آمایش سرزمین برای استان ها گفت: با توجه به ظرفیت های هر استانی باید پتانسیل مناطق را نسبت به تولیدات خاص بررسی کنیم، مثلا در استان هرمزگان هزار کیلومتر ساحل وجود دارد و باید از صنایع دریایی و در استان تهران از تولید پوشاک حمایت کنیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان