//
کدخبر: ۱۷۰۰۸۵ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۷ دلار و ۲۶ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که ظاهرا واشنگتن و چین به انعقاد یک پیمان تجاری نزدیکتر شده اند و این مسئله نگرانی ها از چشم انداز رشد اقتصاد جهانی را کاهش داده است، قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 سنت معادل 0.2 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 67 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز جمعه پس از رسیدن به رقم 67 دلار و 73 سنت تغییری اندک را در مجموع معاملات روزانه به ثبت رسانده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 11 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 57 دلار و 38 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز جمعه نیم درصد رشد داشت و به بالاترین رقم از 16 نوامبر یعنی 57 دلار و 81 سنت رسیده بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به انعقاد توافق تجاری بین آمریکا و چین موجب تقویت قیمت نفت شده است.» دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا دیروز گفت، افزایش تعرفه ها علیه کالاهای وارداتی از چین که قرار بود از اواخر این هفته اجرایی شود را به دلیل پیشرفت در مذاکرات تجاری به تاخیر می اندازد. وی افزود، اگر این پیشرفت ها ادامه یابد، وی و همتای چینی اش یک توافق تجاری را امضا خواهند کرد.

در همین حال کاهش جهانی عرضه نفت نیز در رشد قیمت ها موثر بوده است. شرکت های انرژی آمریکایی این هفته برای اولین بار در طی 3 هفته اخیر تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را کاهش دادند. این پس از آن اتفاق می افتد که تولید نفت آمریکا به رکورد بی سابقه 12 میلیون بشکه در روز رسیده و میزان ذخایر این کشور نیز در بالاترین رقم یک سال گذشته قرار دارد.

این در حالی است که میزان تولید نفت شرکت پمکس مکزیک در ماه ژانویه به 1.62 میلیون بشکه در روز رسیده که پایین ترین رقم در طی حدود 3 دهه گذشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان