//
کدخبر: ۱۶۹۱۹۳ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ | رکوردشکنی قیمت طلا به سمت ۱۳۵۰ دلار

به دنبال نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهان و تضعیف ارزش دلار و در حالی که بازارها منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند، قیمت طلا امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ | رکوردشکنی قیمت طلا به سمت ۱۳۵۰ دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهان و تضعیف ارزش دلار و در حالی که بازارها منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند، قیمت طلا امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی 10 ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1344 دلار و 29 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.26 درصد رشد داشت و به 1348 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت فلز پالادیوم هم امروز 0.3 درصد افزایش داشت و به 1484 دلار رسید. قیمت این فلز گرانبها در طی ماه های اخیر به دلیل کمبود عرضه رشدی نجومی و بی سابقه داشته است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز و به دلیل خوش بینی نسبت به پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین کاهش داشت و به 96.495 رسید. همین مسئله در رشد قیمت طلا موثر بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، مذاکرات تجاری با چین خوب پیش می رود. وی همچنین از آمادگی خود برای تمدید مهلت آتش بس تجاری جهت تکمیل مذاکرات سخن گفت و اظهار داشت، تاریخ اول مارس یک تاریخ «جادویی» نیست.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز صورت مذاکرات نشست ماه گذشته خود را منتشر کند. در همی حال، ترامپ دیروز گفت، وی خواهان پایان یافتن برنامه هسته ای کره شمالی است، اما هیچ برنامه زمانی محدودی در این زمینه در نظر ندارد. ترامپ و رهبر کره شمالی قرار است اواخر ماه جاری میلادی در ویتنام با یکدیگر دیدار کنند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.07 درصد کاهش به 792.45 تن رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان