//
کدخبر: ۱۶۹۱۸۴ //
با تصویب مجلس

صادرکنندگان مکلف به بازگردادن ارز حاصل از صادرات شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همه صادرکنندگان را مکلف کردند ارز حاصل از صدور کالا و خدمات را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

صادرکنندگان مکلف به بازگردادن ارز حاصل از صادرات شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز پنجشنبه مجلس، بند دال تبصره 8 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان در مصوبه خود مقرر کردند: هرگونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (13) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکرد سالهای 1397 و 1398 قابل اعمال نخواهد بود.

بر این اساس، مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع ماده (34) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394، از طرف سازمان امور مالیاتی کشور یک ‌ماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور مطابق مقررات یادشده است.

نمایندگان در بند و تبصره هشت بخش درآمدی لایحه بودجه مقرر کردند: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد کشور براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جزء الحاقی تبصره 8 بخش درآمدی، همه صادرکنندگان را مکلف کردند ارز حاصل از صدور کالا و خدمات را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند؛ جریمه اشخاص متخلف از اجرای این جزء براساس دستورالعملی است که به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

نمایندگان مجلس همچنین مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/02/1387 و اصلاحات بعدی آن را برای سال 1398 تمدید کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان