//
کدخبر: ۱۶۷۷۶۸ //

بلیت چارتری ۸۰۰ هزار تومانی برای پرواز قشم-تهران

رئیس کمیسیون عمران مجلس امروز با تاکید بر این‌که فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست، گفته بود: متأسفانه امروز قیمت نهایی بلیت پروازها توسط چارترکنندگان تعیین می شود.

بلیت چارتری ۸۰۰ هزار تومانی برای پرواز قشم-تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 در حالی رئیس کمیسیون عمران مجلس فعالیت شرکت‌های چارترکننده در مسیرهای پروازهای پرتردد را غیرقابل قبول دانسته که هم‌اکنون برای یکی از این مسیرها یعنی تهران-قشم و بالعکس مردم انتخابی به جز پروازهای چارتری ندارند.

محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: این مسئله بارها در پروازها در خطوط پرتردد رخ داد که به طور مثال میزان صندلی‌های خالی در یک پرواز هوایی 100 صندلی بود و متقاضیان این پرواز مثلا 200 نفر بودند، حال با این شرایط چه معنایی دارد که پرواز در قالب چارتری صورت گیرد.

وی با یادآوری این‌که متأسفانه در سال های اخیر پروازهای چارتری بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته و شاهد بودیم چارتری ها حتی در خطوط پر مسافر نیز مشغول به فعالیت بودند، به خانه ملت افزود: فعالیت چارتری ها در پروازهای پر مسافر و خطوط پرتردد باعث شده تا چارترکنندگان عملا قیمت نهایی بلیت را تعیین کنند و این موضوع زمینه ساز افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشد. اصول فعالیت پروازهای چارتری به این گونه است که پرواز چارتری باید در قالب یک بسته واحد شامل محل اقامت، جابجایی مسافر و مسائل دیگر باشد، نه آنکه شرکت های چارتری به صورت انفرادی اقدام به فروش بلیت به مسافران کنند.

وی با اعلام این‌که کمیسیون عمران مجلس در چند سال اخیر به شدت نسبت به فعالیت چارتری ها اعتراض کرده است، گفت: به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت، فعالیت شرکت های چارتری است.

 در سایه ضعف نظارت و برخلاف ادعای فروش بلیت‌های چارتری در قالب تور، فروش بلیت‌های چارتری همچنان در پروازهای داخلی ادامه دارد. به‌عنوان مثال در حال حاضر بلیت پرواز قشم-تهران به‌صورت چارتری و با قیمت 800 هزار تومان فروخته می‌شود. این قیمت را سایت سپهر 360 ارائه داده است. یا در نمونه‌ای دیگر سایت چارتر724 این پرواز را به قیمت 700 هزار تومان در معرض فروش گذاشته است.

همچنین قیمت پرواز مشهد-تهران هم‌اکنون حدود 900 هزار تومان است. سایت چارتر 724 بلیت این مسیر پروازی را 865 هزار تومان می‌فروشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۷۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان