//
کدخبر: ۱۶۶۱۴۰ //

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان- زابل

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان- زابل با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان- زابل
به گزارش فرتاک نیوز،

 خیرالله خادمی احداث این مسیر ریلی67  کیلومتری را گام مهمی در توسعه مناطق محروم کشور دانست و  اظهار کرد: راه‌آهن زاهدان- مشهد با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور از بندر استراتژیک چابهار آغاز می‌شود و با عبور از شهرهای زاهدان، زابل، قائن، بیرجند، گناباد به شهر مشهد مقدس متصل می‌شود و از آنجا تا مرز سرخس امتداد می‌یابد.

وی با یادآوری این‌که این خط آهن از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از طریق مرزهای میلک، شمتیغ و دوغارون به کشور افغانستان و از طریق مرز سرخس به کشور ترکمنستان متصل خواهد شد،‌افزود: راه‌آهن زاهدان- مشهد با در نظر گرفتن بندر استراتژیک چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اتصال ریلی آن به کشورهای همسایه و از آنجا به آسیای میانه و قفقاز، نقش موثری در رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی در منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش‌بینی جا‌بجایی 9.5 میلیون تن بار و 1.8 میلیون نفر مسافر طی سال اول بهره‌برداری، تصریح کرد: این خط ریلی با ایجاد کریدور ریلی شرق کشور از چابهار تا سرخس موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد شد و استان‌های شرق کشور از جنوب تا شمال را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش از طرح 1020 برآورد شده است، گفت:  برای ساخت این خط‌آهن 470 هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و 470 هزار متر مکعب خاکریزی  و 72 هزار و 600 متر مکعب بتن‌ریزی صورت خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان