//
کدخبر: ۱۶۵۸۳۸ //

صادرات از سیستان و بلوچستان ۱۳۰ درصد رشد کرده است

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

صادرات از سیستان و بلوچستان ۱۳۰ درصد رشد کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار اظهار داشت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۹۷ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این میزان صادرات ۷۳۳ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۵۰ دلار بوده است، افزود: میزان صادارت این مدت از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان ۱۸۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۹۲۵ دلار و از بازارچه های مرزی ۵۴۳ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۲۵ دلار بوده که سهم صادرات از گمرکات استان ۲۶درصد و سهم صادرات از بازارچه های مرزی استان ۷۴ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: براساس برنامه هدف گذاری شده در حوزه تجارت خارجی، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش ۶۶۴ میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در ۱۰ ماهه امسال، افزون بر ۷۳۳ میلیون دلار کالا صادر شده که حدود ۱۱۰ درصد از کل برنامه سازمان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تراز تجارت خارجی استان سیستان و بلوچستان به مثبت ۵۸۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۶۳ دلار رسیده که رقم مناسبی است.

میرشکار عمده اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان را مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، گاز، گوگرد، کاشی و سرامیک عنوان کرد و گفت: این کالاها عمدتا
به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات و چند کشور دیگر صادر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان