//
کدخبر: ۱۶۴۸۱۱ //

پرداخت ۱۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور طی سال جاری خبر داد.

پرداخت ۱۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 محسن صالحی نیا شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: ۹۷۸ شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد  که ۸۰۷ از این تعداد در حال بهره‌برداری است.

معاون صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۶۷ هزار واحد تولیدی در حوزه صنایع کوچک فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشورطی سال جاری به عنوان سرمایه گردش در حل مشکلات نقدینگی پرداخت شده است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده این میزان تسهیلات ۲۸ درصد کل تسهیلات پرداخت توسط بانک ها بوده که باید این میزان حداق ۳۷ درصد باشد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: حدود ۱۱ هزار واحد صنعتی راکد در کشور داریم که بعضی ازآنها با ظرفیت های پایین مشغول به کار هستند.

صالحی نیا با اشاره به ظرفیت های متعدد صنعتی در استان و وجود مرز مهران، گفت: مشوق ها و مزیت های مختلفی در مناطق محروم کشور از جمله ایلام برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی ادامه داد: بخشودگی مالیاتی، سود کمتر تسهیلات بانکی و صندوق توسعه، ارائه خدماتی در زمینه تخفیف زمین های ارائه شده و...از جمله این مزیت ها است ضمن اینکه سعی داریم مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای بزرگ استان را نیز با روشهای مختلف حل کنیم.

وی تصریح کرد: برای دهه فجر بیش از ۳۷۰ طرح صنعتی در کشور به بهره برداری می رسد که سهم استان ایلام ۱۱ طرح است.

صالحی نیا با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های خوبی در بخش نفت و گاز است، گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان در دستور کار قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان