//
کدخبر: ۱۶۴۵۲۸ //

صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ به کمترین میزان در سه سال گذشته رسید

صادرات نفت ایران در سال 2018 به بازارهای آسیایی به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا در اواخر سال 2018 به کمترین میزان در سه سال گذشته رسید.

صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در سال 2018 به کمترین میزان در سه سال گذشته رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، آمار کشورهای خریدار نفت ایران نشان می‌دهد صادرات نفت این کشور به بازارهای آسیایی در سال 2018 شاهد کاهش چشمگیری بوده و به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است. علت کاهش صادرات نفت ایران بازگشت تحریم‌های نفتی علیه این کشور است که چین و هند در ماه سپتامبر و پس از دریافت معافیت از سوی آمریکا، واردات نفت از ایران را در ماه دسامبر افزایش دادند.

چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی 4 خریدار عمده نفت ایران در آسیا محسوب می‌شوند و در سال 2018 به طور متوسط روزانه 1.31 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کردند که نسبت به سال قبل از آن 21 درصد کاهش داشته است.

آمریکا از اواخر سال گذشته تحریم‌های نفتی علیه ایران را بازگردانده و در تلاش است تا صادرات نفت این کشور را به صفر برساند. در ماه دسامبر با توجه به افزایش خرید نفت توسط چین و هند صادرات نفت ایران به 761 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در سه ماه پایانی سال 2018 محسوب می‌شود.

ریکاردو سابیانی کارشناس حوزه انرژی می‌گوید، انتظار داریم تا پیش از ماه می و اتمام مهلت معافیت‌های صادرشده صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در حدود 800 هزار بشکه در روز باقی بماند. در ماه دسامبر خرید نفت ایران توسط چین به 500 هزار بشکه و هند هم به 302 بشکه در روز افزایش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان