//
کدخبر: ۱۶۲۲۰۵ //

آهنگ افزایش قیمت‌ها کند شد/ قیمت صعودی گوشت قرمز و سفید+جدول

بررسی جزئیات شاخص کالا و خدمات در دی‌ماه نشان می‌دهد آهنگ افزایش قیمت‌ها در این ماه نسبت به ماه‌های گذشته کند شده، اما قیمت گوشت قرمز و سفید هم‌چنان سیر صعودی دارد.

آهنگ افزایش قیمت‌ها کند شد/ قیمت صعودی گوشت قرمز و سفید+جدول
به گزارش فرتاک نیوز،

نرخ تورم سال منتهی به دی‌ماه ۹۷ به ۲۰.۶ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۹.۶ درصد رسید.

بر این اساس محاسبه قیمت ماهانه و نقطه به نقطه کالاها و خدمات به دلیل آنکه با واقعیت‌های موجود در جامعه نزدیکتر است، بررسی خواهد شد. جزئیات قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در سطح کشور در دی ماه نشان می‌دهد که آهنگ افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد، اما رشد آن نسبت به ماه قبل کند شده است.

 بالاترین میزان افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در بخش خوارکی‌ها و آ‌شامیدنی‌ها مربوط به گوشت قرمز و سفید است که با 9.8 درصد افزایش روبرو بوده است.

در این سرفصل خوراکی‌‌ها 3.1 درصد و پس از آن محصولات طبقه‌بندی نشده با 1.6 درصد افزایش یافته‌اند. در 12 شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی بیان شده دخانیات 3 درصد کاهش یافته و علی‌رغم افزایش شدید ماه‌های آینده خبری از رشد نیست.

«شیر، پنیر و تخم مرغ»، «روغن‌ها و چربی‌ها»، «میوه و خشکبار»، «سبزیجات» رشدی کمتر از یک درصد را ثبت کردند.

شاخص پوشاک و کفش نیز 2.2 درصد افزایش نشان می‌دهد. در دی ماه مسکن با 1.1 رشد و آب‌، برق و سوخت با 1.3 درصد افزایش یافته است.

شاخص مبلمان و لوازم خانگی و نگهداری نیز 3.1 و هتل و رستوران 3.7 رشد نشان می‌دهد. بخش بهداشت و درمان نیز 0.2 درصد افزایش دارد.

13971102000594_Test_NewPhotoFree.JPG

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان