//
کدخبر: ۱۶۰۰۷۶ //

آخرین اقدامات دولت برای تامین ارز

دولت آمریکا دور جدید جنگ روانی علیه ایران و تاثیرگذاری بر بازار ارز را در حالی شروع کرده که آغاز و شتاب گرفتن تأمین ارز ایران از طریق چند کشور و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثر بانک مرکزی در بازار ارز، تلاش دولت آمریکا برای تأثیرگذاری بر این بازار را خنثی خواهد کرد.

آخرین اقدامات دولت برای تامین ارز
به گزارش فرتاک نیوز،

 در برخی خبرها اعلام شد که دولت آمریکا به‌دنبال برگزاری همایش ضدایرانی است که لهستان میزبانی آن را برعهده گرفته است. این اقدام درواقع دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران است و به اعتقاد کارشناسان، اعلام اجماع بین‌المللی علیه ایران آن هم در ضعیف‌ترین کشور اروپایی، ادعای عدم تمدید معافیت‌های نفتی آن هم بعد از سابقه قبلی عقب‌نشینی از این‌که قبلا می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و اظهاراتی نظیر آن، حاکی از ناامیدی آمریکایی‌ها از مؤثر شدن اقدامات آن‌ها علیه ایران است.

دراین راستا امروز عبدالناصر همتی - رئیس کل بانک مرکزی - با انتشار پیامی تلاش آمریکا برای برگزاری همایش ضد ایرانی در لهستان را ناشی از ناامیدی آمریکایی‌ها از اقداماتشان علیه ایران خواند و گفت که تلاش این کشور برای تأثیرگذاری بر بازار ارز خنثی خواهد شد.

وی افزود: شروع و شتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثر بانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تأثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.

هر کارت‌ سوخت ۱۰هزار تومان؛ ۹ میلیاردی که از مردم گرفته می‌شود، به کجا می‌رود؟

در حوزه انرژی، شرکت پست به نیابت از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در قبال این‌که کارت‌های سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه می‌کند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت می‌کند و با توجه به این‌که ۹۲۴ هزار کارت سوخت در این شرکت مانده، جمع مبلغ اخذشده از مردم، بیش از ۹ میلیارد تومان می‌شود که به حساب شرکت ملی پخش می‌رود.

زمانی که مالکان برای دریافت کارت سوخت از شرکت پست اقدام می‌کنند، این شرکت از هر یک از این افراد ۱۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌کند. هزینه‌ای که به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، هزینه صدور کارت و متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - هم با تایید این موضوع که هزینه‌ای که شرکت پست از مردم می‌گیرد، به حساب این شرکت واریز می‌شود، به ایسنا توضیح داد: البته این مبلغ متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست، بلکه صرف هزینه صدور کارت، هزینه پست و هزینه شخصی‌سازی می‌شود. در واقع شرکت ملی پخش مبلغی دیگر هم به این مبلغ اضافه می‌کند تا بتواند هزینه تامین کارت را انجام دهد.

توازن قیمت کارخانه و بازار خودرو تا اردیبهشت 98

روز گذشته خودروسازان نسبت به اعلام قیمتهای جدید محصولاتشان اقدام کردن که طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، تا پایان اردیبهشت سال آینده توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو ایجاد می‌شود.

هاشم یکه‌زارع اعلام کرده که تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود. او در پاسخ به اینکه با کدام منطق، ١٧٠ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش شد که در نهایت تبدیل به معوقات شود؟ اظهار کرد: تا اردیبهشت سال جاری، تولید خودروسازان جریان جاری و عادی خود را طی می‌کرد؛ لذا بسیاری از پیش‌فروش‌ها مربوط به قبل از آن بوده و شرکت ایران‌خودرو تقریبا هیچ معوقه‌ای از خرداد امسال به بعد ندارد؛ اما بحثی که روی تدارک قطعات از سوی قطعه‌سازان مطرح شد، باعث شد کاهش تولید ایجاد شود. امیدوارم با رویکردهایی که وزرات صنایع در پیش دارد و مکانیسم‌هایی که خودروسازان اتخاذ کرده‌اند، به سمت و سویی حرکت کنیم که معوقات کمتر و روند تحویل سریع‌تر شود.

گران شدن خودرو بازار سهام‌شان را هم تکان داد

امروز نمادهای پتروشیمی و پالایشی در کنار تعدادی از نمادهای خودرویی و فلزی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص‌های بورس داشتند. گران شدن رسمی قیمت خودروها یکی از دلایل افزایش قیمت سهم‌های این گروه اعلام شده است.

خودرویی‌ها عمدتا با رشد فزاینده قیمت مواجه شدند. که یکی از دلایل آن را می‌توان گران شدن قیمت خودروها دانست؛ به طوری که عمده نمادهای شاخص در این گروه با بیش از چهار درصد افزایش قیمت روبرو شدند. همچنین در گروه فلزات اساسی قیمت‌ سهم‌ها عمدتا کمتر ا زدو درصد نوسان به سمت بالا یا پایین داشت در این گروه ۶۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۸ میلیارد تومان معامله شد.

درخواست پرداخت زیان ۲۳ هواپیمای توپولف زمین‌گیر

اواخر سال ۱۳۸۹ بود که سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد کلیه هواپیماهای توپولف شرکت‌های هواپیمایی زمین گیر شوند و بدین طریق از پرواز آن‌ها جلوگیری به عمل آمد. امروز دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از صدور درخواست این انجمن به مجلس شواری اسلامی به منظور پرداخت زیان زمین‌گیر شدن ۲۳ هواپیمای توپولف توسط دولت خبر داد.

به گفته مقصود اسعد سامانی  ۲۳ هواپیمای توپولف موجود در کشور متعلق به چهار شرکت هواپیمایی بودند که خدمات پروازی ارائه می‌کردند و با جلوگیری از پرواز آن‌ها دچار زیان شدید شدند، چرا که هم مسیر پرواز خود را از دست دادند و هم نتوانستند از سرمایه خود به عنوان منبع درآمد استفاده کنند. این پیشنهاد در کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی به عنوان تبصره الحاق به لایحه بودجه مصوب شده است و در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

اینترنت موبایل جای ارتباطات ثابت را می‌گیرد؟

در حالی که این روزها بیش‌تر استفاده کاربران اینترنتی به ارتباطات سیار محدود می‌شود، اما ارتباطات ثابت در بسیاری از حوزه‌های پهن‌باند به ویژه خدمات ویدیویی و ابری، لازم است و به اعتقاد مسوولان، بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنایع و درنتیجه تحول دیجیتالی امکانپذیر نخواهد بود.

پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی موجب شده تمایل افراد به استفاده از اینترنت موبایل به‌جای ثابت باشد و این موضوع باعث شده برخی از شرکت‌های FCP و ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، کم‌کم دچار مشکلات مالی و از بازار خارج شوند و درنتیجه مشترکشان را هم از دست بدهند؛ به اعتقاد مسوولان، اگر این شرکت‌ها نتوانند کارشان را حفظ کنند، این صنف دچار بحران خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان