//
کدخبر: ۱۵۷۲۴۴ //
در کمیسیون اجتماعی انجام شد

بررسی افزایش حقوق ۲۰ درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

یک عضو کمیسیون اجتماعی گفت: دولت اعلام کرده است که دستمزد کارمندان را ۲۰ درصد افزایش خواهد داد. این افزایش برای مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی اعمال نشده است. اعمال این افزایش مطالبه‌ی جدی رئیس کمیته امداد و رئیس بهزیستی در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی بود.

بررسی افزایش حقوق ۲۰ درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جلسه‌ی امروز کمیسیون بودجه ۹۸ بود. دولت اعلام کرده است که دستمزد کارمندان را ۲۰ درصد افزایش خواهد داد. این افزایش برای مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی اعمال نشده است. با توجه به تورمی که در سال ۹۸ خواهیم داشت، منطقی به نظر می‌رسد این افراد را نیز مد نظر قرار داده و حقوق‌های این افراد را نیز ۲۰ درصد افزایش دهند.

ساعی با اشاره به حضور رئیس کمیته امداد و رئیس بهزیستی در جلسه‌ امروز کمیسیون اجتماعی گفت: بحث امروز کمیسیون این بود که این افزایش چگونه باید باشد؟ اصلا این خانواده‌ها با چه مسائلی رو به رو هستند؟ راه‌کارهای افزایش مستمری این عزیزان چیست؟ رئیس کمیته‌ امداد، آقای فتاح به شدت تاکید داشتند که این مسائل از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به مصاحبه‌ای از رئیس کمیته‌ی امداد که هفته‌ی گذشته منتشر شد، عنوان کرد: ایشان گفته بودند که ۶۲۰ هزار خانواده به خانواده‌های تحت پوشش کمیته افزوده شده است پس ما حجم بالایی از متقاضی برای افزایش حقوق ۲۰ درصدی را داریم.

ساعی افزود: نکته اینجاست که این افزایش ۲۰ درصدی برای هر خانواده بسیار ناچیز است چون این خانواده‌های حقوق چندان زیادی نمی‌گیرند. مثلا افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای خانواده‌ای که ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، ۱۰۰ هزار تومان است.

نماینده مردم تبریز در پایان اظهار کرد: امسال نگاه ما به بودجه باید حمایتی باشد. نگاه ما نیز باید حمایت از اقشار ضعیف جامعه باشد. البته در بخش‌هایی از بودجه این موضوع دیده می‌شود که با توجه به اینکه هر دهک ۴ میلیارد درآمد دارد ۳ دهک بالای جامعه را کسر کنند و به دهک‌های پایین جامعه بدهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۲۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان