//
کدخبر: ۱۵۶۶۵۶ //

قیمت سکه، طلا و ارز در روز یکشنبه

به گفته فعالان بازار، از دلایل داخلی نوسانات قیمت طلا، بازار ارز و نحوه مدیریت نرخ ارز است که به خودی خود بر افزایشی شدن قیمت طلا و سکه یا معکوس شدن آن تاثیرگذار است که البته این عامل سبب شده مجددا کاسبی در بازار مصنوعات راکد شود.

قیمت سکه، طلا و ارز در روز یکشنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (یکشنبه) به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۸۱ دلار رسیده است.

در این باره رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران، افزایش نرخ اونس جهانی طلا و رسیدن به تعطیلات ژانویه است و دلیل دیگرش به نظر می‌رسد از اختلافات اقتصادی بین آمریکا و چین نشأت گرفته باشد.

در این باره ابراهیم محمدولی، نظر و روش مسوولان برای کنترل بازار ارز مشخص است، اما به نظر می‌رسد که بهتر است این بازار به گونه‌ای مدیریت شود که نوسانات در آن ادامه‌دار نباشد، چرا که نوسانات مقطعی و چند روزه در بازار سکه و طلا طبیعی است و مسئولان باید تلاش کنند که التهاب مختل‌کننده وضعیت بازار در این شرایط ایجاد نشود.

بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟

نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش همراه شد. بانک‌ها از تابستان امسال و پس از ابلاغ سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی مجاز شدند تا نسبت به خرید ارزهای خارجی مردم اقدام کنند که در ابتدا نرخ خرید ارز در بانک‌ها تفاوت چشم‌گیری با بازار آزاد داشت و کم‌تر کسی برای فروش ارز خود به بانک‌ها مراجعه می‌کرد.

از سوی دیگر، به تدریج با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش نرخ خرید ارز در بانک‌ها، این دو نرخ به هم نزدیک شد. در همین راستا، بانک‌ها امروز (۹ دی) هر دلار آمریکا را با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۰ هزار و ۵۰۴ تومان می‌خرند و هر یورو نیز با قیمت ۱۲ هزار و ۲۷ تومان از مردم خریداری می‌شود.

قیمت خرید هر پوند در شعب ارزی بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۳۵۴ تومان اعلام شده است. شعب ارزی برخی بانک‌ها عامل ارز مسافرتی نیز می‌توانند درصورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت کنند.

بر همین اساس، نرخ فروش ارز مسافرتی به مسافران در شعب ارزی بانک‌های عامل ۱۲ هزار و ۳۷۹ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد. طبق اعلام صرافی‌ها همچنین امروز هر لیر ترکیه ۲۱۰۰ تومان، درهم امارات ۲۹۵۰ تومان و پوند انگلستان ۱۴ هزار تومان معامله می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان