//
کدخبر: ۱۵۵۶۰۳ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۵

قیمت نفت برنت که در جلسه قبل با ۶.۲ درصد افت به پایین ترین رقم از اوت ۲۰۱۷ یعنی ۵۰ دلار و ۴۷ سنت رسیده بود، امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، نگرانی ها از افت رشد اقتصاد جهانی همچنان بر چشم انداز بلند مدت بازار نفت سایه افکنده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 29 سنت، معادل 0.68 درصد افزایش به 42 دلار و 82 سنت رسید. امروز قیمت نفت خام آمریکا تا 2 درصد کاهش داشت، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز گذشته با 6.7 درصد کاهش به 42 دلار و 53 سنت یعنی پایین ترین رقم از ژوئن 2017 رسیده بود.

در همین حال، قیمت نفت برنت که در جلسه قبل با 6.2 درصد افت به پایین ترین رقم از اوت 2017 یعنی 50 دلار و 47 سنت رسیده بود، امروز با 11 سنت معادل 0.22 درصد کاهش به 50 دلار و 36 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار در موسسه سی ام سی مارکتس سنگاپور گفت: «50 دلار یک سطح قیمت روانی مهم برای نفت برنت است.»

وی با اشاره به توافق اوپک و متحدانش برای کاهش تولید از ماه آینده گفت: «اما باید اعتماد بازار به قیمت نفت ترمیم شود... که مستلزم تقویت مجدد بازار سهام و یا کاهش بیشتر تولید توسط صادر کنندگان بزرگ است.»

بازارهای مالی جهان تحت فشار نگرانی ها از افت رشد اقتصاد جهانی به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا و جنگ تجاری میان آمریکا و چین شاهد افت شاخص ها بوده اند.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ارزش سهام در بورس آمریکا امروز صبح اندکی تقویت شده و این موجب شده تا اندکی تقاضا برای خرید در بازارهای نفت ترمیم شود.» اما اینز افزود، نگرانی های کلان اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت مگر آنکه اوپک «به بازارها در مورد تداوم کاهش تولید و حتی کاهش بیشتر تولید اطمینان بدهد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۶۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان