//
کدخبر: ۱۵۰۷۸۶ //

قیمت نفت پس از شکست اوپک برای دستیابیی به توافق کاهش یافت

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر به تاخیر افتادن تصمیم نهایی اوپک برای کاهش تولید و انتظار این گروه برای مشارکت روسیه که ظاهرا تمایلی برای کاهش چندان تولید خود ندارد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است ۵۷ سنت یا یک درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به پایین ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۲ سنت یا یک درصد کاهش یافت و به ۵۰.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

این کاهش قیمت پس از افت حدود سه درصدی قیمت نفت در معاملات روز گذشته روی داد. اوپک روز پنجشنبه بدون اعلام تصمیمی درباره کاهش تولید نفت، به دیدار رسمی خود در بین پایان داد و قرار است مذاکرات درباره این موضوع را روز جمعه ادامه دهد.

خبرگزاری روسی ریا به نقل از منابع آگاه نوشت: روسیه خواهان کاهش تولید خود حداکثر به میزان ۱۵۰ هزار بشکه در روز برای سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ است.

تحلیلگران انتظار دارند اوپک کاهش تولید بیشتری را از روسیه بخواهد.

تولیدکنندگان نفت از کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت از اکتبر که به دنبال عرضه فزاینده و ضعیف شدن دورنمای تقاضا برای نفت در بحبوحه کندی اقتصادی جهانی روی داد، تحت فشار قرار گرفته اند.

براساس گزارش رویترز، تولید نفت اوپک، روسیه و آمریکا که سه تولیدکننده بزرگ جهان هستند از اواخر سال ۲۰۱۷ به میزان ۳.۳ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۵۶.۳۸ میلیون بشکه در روز رسیده که تقریبا ۶۰ درصد از مصرف جهانی را تامین می‌کند. این افزایش معادل تولید امارات متحده عربی است که یکی از اعضای بزرگ اوپک است

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۷۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان