//
کدخبر: ۱۴۸۹۰۸ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۹

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۰ سنت، معادل ۰.۵ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۸۱ سنت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، در حالی که انتظار می رود اوپک و روسیه هفته آینده روی کاهش تولید نفت به توافق برسند، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود، اما در عین حال افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 30 سنت، معادل 0.5 درصد افزایش به 59 دلار و 81 سنت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 20 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 51 دلار و 65 سنت رسید.

به رغم افزایش قیمت ها، به دلیل مازاد عرضه به خصوص از سوی آمریکا، روسیه و کشورهای عضو اوپک قیمت نفت نسبت به اوایل ماه اکتبر تقریبا یک سوم کاهش یافته است.

اوپک و اروپا در تلاش اند به منظور مهار مازاد عرضه، به توافقی بر سر محدود کردن تولید دست یابند.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت، در حالی که نشانه هایی از توافق اوپک و متحدانش بر سر کاهش تولید دیده می شود، قیمت نفت اندکی ترمیم شده است. قرار است اوپک و روسیه طی روزهای 6 و 7 دسامبر در وی در مورد سیاست تولید نفت با یکدیگر رایزنی کنند.

قبل از آن، 3 تولید کننده بزرگ نفت جهان یعنی آمریکا، روسیه و عربستان در نشست گروه 20 کشور صنعتی در بوینس آیرس با هم دیدار خواهند داشت.

بخشی از مازاد عرضه به وجود آمده در بازار به افزایش تولید آمریکا بر می گردد. میزان ذخایر نفت تجاری این کشور در هفته منتهی به 23 نوامبر با 3.6 میلیون بشکه افزایش به 450.49 میلیون بشکه رسیده است. میزان تولید نفت آمریکا هم به رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان