//
کدخبر: ۱۴۸۳۱۴ //

آذری جهرمی: ۸ هزار نفر کارت سوخت خود را به کارت بانکی متصل کرده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: حدود ۲ دقیقه زمان لازم است تا از طریق اپلیکیشن دولت همراه کارت سوخت به کارت بانکی متصل شود.

آذری جهرمی: ۸ هزار نفر کارت سوخت خود را به کارت بانکی متصل کرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدجواد آذری جهرمی در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان کارت سوخت به صورت الکترونیکی گفت: روز گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر برای ثبت نام کارت سوخت مراجعه کردند که ۴ هزار خودرو از این ۲۰۰ هزار مراجعه کننده کارت سوخت خود را به کارت بانکی متصل کرده‌اند، همچنین تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۱۶۰ هزار مراجعه‌کننده وجود داشته که ۸ هزار خودرو کارت سوخت خود را به کارت بانکی متصل کرده‌اند و این آمار حاکی از این بوده که اطلاع‌رسانی کافی به مردم انجام نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زیبنده مردم نیست که در صف‌های طولانی بایستند، افزود: امروز برخی تصاویر در فضای مجازی پخش شد که مردم در صف‌های طولانی برای دریافت کارت سوخت ایستاده‌اند در حالی که ۲ دقیقه زمان لازم است تا از طریق اپلیکیشن دولت همراه کارت سوخت به کارت بانکی متصل شوند لذا مردم باید ترغیب شوند که از این شیوه استفاده کنند چرا که این شیوه به پرداخت هزینه نیاز نداشته و مردم زمانی برای دریافت آن صرف نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که کارت بانکی در اختیار خودشان است، اما کارت سوخت را می‌توانند در اختیار دیگران قرار دهند، ادامه داد: این افراد مطرح می‌کنند که اگر کارت سوخت همان کارت بانکی شد چگونه می‌توان کارت بانکی را در اختیار شخصی قرار داد که پاسخ این است که به راحتی می‌توان اعتبار حساب را با نظام بانکی به حساب دیگری منتقل کرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه در شرایط کنونی کارت سوخت در داخل نازل کشیده و سپس سوخت‌گیری انجام می‌شود، اظهار داشت: زمانی که کارت سوخت به کارت بانکی متصل شود کارت در داخل دستگاه پوز گذاشته شده و سوخت‌گیری می‌شود و تفاوت زیادی از این لحاظ وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مسئولیت اصلی احیای کارت سوخت بر دوش شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است و وزارت ارتباطات تنها در حال هماهنگی بین دستگاهی است و امیدوارم این بحث سریع‌تر مدیریت شود تا جلوی قاچاق سوخت گرفته و منابع ملی به صورت بهینه استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۳۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان