//
کدخبر: ۱۴۵۹۰۹ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۸

در حالی که تجار انتظار دارند عربستان در ماه های باقی مانده از سال جاری اوپک را نسبت به کاهش عرضه نفت تحت فشار قرار دهد، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی شاهد افزایش بود.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که تجار انتظار دارند عربستان در ماه های باقی مانده از سال جاری اوپک را نسبت به کاهش عرضه نفت تحت فشار قرار دهد، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی شاهد افزایش بود.

اما به رغم این پیش بینی، به دلیل بروز علائمی که حکایت از کند شدن تقاضا به دلیل اختلافات تجاری شدید بین آمریکا و چین دارد، احساس حاکم بر بازار نفت همچنان ضعیف است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 53 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 67 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 61 سنت، معادل 1.1 درصد افزایش به 57 دلار و 7 سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار همچنان منتظر اقدام احتمالی اوپک در زمینه کاهش عرضه نفت است.»

منابع اگاه هفته گذشته گفتند، عربستان در حال فشار بر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدان آن برای کاهش یک تا 1.4 میلیون بشکه ای تولید است، تا میزان عرضه بازار را با روند رو به کند شدن رشد تقاضا هماهنگ سازد.

به رغم افزایش قیمت های ساعات اولیه امروز، قیمت نفت همچنان حدود 25 درصد پایین تر از بالاترین رقم های ثبت شده در اوایل ماه اکتبر است.

در بخش تقاضا، میزان واردات نفت ژاپن در اه اکتبر با 7.7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 2.77 میلیون بشکه در روز رسیده است. این کاهش ناشی از افت تقاضا و افزایش بهره وری در مصرف سوخت های فسیلی در این کشور بوده است. این در حالی است که میزان تولید نفت خام آمریکا همچنان در حال افزایش است. شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 16 نوامبر، 2 سکوی حفاری را اضافه کردند و تعداد سکوهای حفاری فعال خود را به 888 سکو رساندن که بیشترین تعداد از مارس 2015 تاکنون به شمار می رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان