//
کدخبر: ۱۴۵۶۷ //

تحویل۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر، تعهد دولت یازدهم به تامین حقوق مردم

دولت یازدهم برغم مشکلات اعتباری و کاستی هایی که از ابتدا در طرح مسکن مهر وجود داشت، 850 هزار واحد را تکمیل و تحویل داده تا به وعده خود برای تامین حقوق مردم به خوبی عمل کند

تحویل850 هزار واحد مسکن مهر، تعهد دولت یازدهم به تامین حقوق مردم
به گزارش فرتاک نیوز،

تعدادهای واحدهای مسکن مهر تحویل شده به مردم در دولت یازدهم بیش از دولت قبل بوده است که این خود نشان از عزم دولت تدبیر و امید برای تامین حقوق مردمی است که آورده بسیاری را پای مسکن مهر ریختند.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در کرج گفت که برخی تلاش می کنند اینگونه وانمود کنند که تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم متوقف شده اما این آمار نشان می دهد که دولت برغم مشکلاتی که داشته خود را به تکمیل این واحدها متعهد دانسته است.

دولت یازدهم همچنین اعلام کرده که تا پایان این دولت پرونده واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور بسته خواهد شد که این تحقق وعده رئیس جمهوری در این باره است.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در جریان سفر استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز اعلام کرد که 10 هزار میلیارد ریال برای کمک به مسکن مهر ازسوی دولت به خزانه تخصیص داده شده که مشکلات مربوط به مسکن مهر مرتفع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین تصریح کرد که بخشی از اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در استان البرز اختصاص می یابد.

نماینده ویژه وزیر نیرو در امور مسکن مهر اعلام کرد که در نیمه نخست اسفند ماه جاری این مبلغ برای اجرای زیرساخت های مسکن مهر کشور اختصاص یافته است.

محمدرضا امیر کمالی در کرج افزود: این اعتبار صرف اجرای پروژه های برق رسانی ، آب رسانی و... خواهد شد. از این میزان اعتبار 8 هزار میلیارد ریال به وزارت نیرو و 2 هزار میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

امیرکمالی بیان داشت: با اختصاص این اعتبار که چهاردهم اسفند ماه جاری ابلاغ شد، برای تامین زیر ساخت های مسکن مهر در بخش آب و برق و سایر خدمات اقدامات اساسی صورت می گیرد.

یکی دیگر از نشانه های تعهد دولت به تامین حقوق شهروندی، تلاش برای ساخت با کیفیت ترین مسکن برای مردم در قالب واحدهای مسکن مهر است تا این واحدها دیگر مشکلات زیرساختی واحدهای تحویل داده شده در دوره قبل را نداشته باشد.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می شود، گفت: با تلاش و جدیت کامل، مسکن با کیفیت تحویل مردم خواهیم داد.

نریمان در حاشیه گشایش 7170 واحد مسکونی مهر و 6 پروژه روبنایی در شهر جدید هشتگرد استان البرز، افزود: دولت تدبیر و امید مصمم است تا واحدهای مسکونی مهر با تامین زیر ساخت ها به مردم واگذار شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور به نقدهای وزیر راه وشهرسازی به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و افزود:این نقدها به نفع متقاضیان بوده تا نگاه بهتری به ساخت مسکن مهر وپروژه های روبنایی و زیربنایی آن شود.

وی بیان داشت : ما برغم برخی مشکلات به تعهداتمان درقبال مسکن مهرعمل خواهیم کرد و طرح ها را با کیفیت تحویل خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:برای تکمیل پروژه های مسکن مهر تمام تلاشمان را درانتخاب پیمانکاران متعهد وتوانمند بکار خواهیم بست.

به گفته مسئولان 270 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور وجود دارد که با مشکلات عدیده ای مواجه است و 110 هزار واحد بدون متقاضی هم در کشور وجود دارد.

از مجموع 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تعریف شده در کشور، یک میلیون و 935 هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و 820 هزار واحد هم تحویل داده شده است.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی 49 هزار واحد نیز در مراجع قضایی در حال تعیین تکلیف است که به دلیل پرداخت نکردن هزینه ها و برخی موانع دیگر دچار مشکل شده است.

55 هزار واحد مسکن مهر البرز نیز آماده بهره برداری است که مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در این باره می گوید: 91 هزار و 446 واحد مسکن مهر در استان البرز وجود دارد که 55 هزار واحد آن آماده افتتاح است.

تقی رضایی افزود: پس از تاکید رئیس جمهوری بر لزوم اتمام پروژه‌های مسکن مهر، در استان البرز نیز قرار شد تا در این زمینه جلسات متعددی برگزار شود.

رضایی ادامه داد: 18 هزار و 622 واحد مسکن مهر در شهرک ماهدشت و ابریشم است که 11 هزار واحد آن فروش اقساطی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و 59 واحد در شهر جدید هشتگرد، 199 واحد در بافت فرسوده، 165 واحد روستایی و شش هزار و 155 واحد مربوط به بنیاد مسکن است.

این مسئول با اشاره به اینکه در دولت یازدهم 18 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است گفت: 43 هزار واحد نیز فروش اقساطی شده است.

وی به آمادگی البرز برای افتتاح 55 هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: هزار و 500 واحد در شهرک ابریشم افتتاح شد.

یکهزا ر و 500 واحد مسکن مهر در شهرک ابریشم و 7170 واحد نیز در شهر جدید هشتگرد در هفته جاری افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه در استان البرز از مجموع 91 هزار واحد مسکن مهر 63 هزار واحد تکمیل شده است، گفت: 18 هزار واحد در دولت قبل تکمیل شده و در دولت یازدهم 45 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است.

خسرو ارتقایی ادامه داد: در آینده نزدیک با تکمیل و تحویل 7 هزار مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد و تعدادی نیز در شهرک های دیگر حدود 10 هزار واحد به تعداد واحدهای تکمیل شده در دولت تدبیر و امید در استان البرز اضافه می شود.

وی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته و تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری تا پایان دولت یازدهم باید موضوع مسکن مهر در کشور ساماندهی و تکمیل شود.

ارتقایی افزود: اکنون با اعتبارات جدید برای تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر بسیاری از موانع برطرف شده و در روند امور تسریع خواهد شد.

با همت مضاعف دولت یازدهم برغم تمامی مشکلات مالی، برای احداث زیر ساخت های مسکن مهر البرز 194 میلیارد تومان پرداخت شده و 1100 میلیارد تومان تسهیلات نیز اختصاص یافته که روند توسعه مسکن مهر را سرعت بخشیده است.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور نیز گفت: 30 هزارنفر در آینده نزدیک ساکن واحدهای جدید مسکونی مهر خواهند شد.

وی ادامه داد:برای ساخت این واحدهای مسکونی 40هزار میلیارد ریال از محل آورده مردم و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تمام واحد های مسکونی که امروز به بهره برداری رسید از آب ، برق و گاز بهره مند هستند.

نریمان گفت:تمام اعتباراتی که برای ساخت پروژه های روبنایی دراین شهر هزینه می شود موجب ارزش افزوده مسکن مهر در آن شده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان