//
کدخبر: ۱۴۵۵۴۰ //

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه

بازارهای پرهیاهوی طلا، سکه و ارز هفته جدید را در حالی شروع کردند که بازار ارز روند کاهشی هفته گذشته را ادامه داده و در بازار طلا نیز قیمت سکه در محدوده چهار میلیون تومانی در نوسان است.

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۶۸ هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۶۸ هزار تومان دارد.

امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید معادل چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است و سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۲۲ دلار رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که قیمت‌ها در اواخر ساعات امروز نسبت به اوایل صبح مقداری افزایشی شده است، خاطرنشان کرد: اگر قیمت طلا و سکه در همین حد نوسان داشته باشد، این نوسانات آزاردهنده نیست و باید بدانیم که قیمت‌ها نسبت به اوایل هفته گذشته و قبل‌تر از آن، کاهش چشمگیری داشته است و نوسانات این چنینی در بازار قابل انتظار است. وی خاطرنشان کرد: اگر بتوان قیمت ارز را به خوبی مدیریت کرد تا ثبات آن حفظ شود، نوسانات در بازار سکه و طلا نیز بسیار کم خواهد بود و شاهد افزایش یا کاهش یکباره قیمت‌ها نخواهیم بود.

ارز مسافرتی ۱۵۰۰ تومان ارزان شد

اما در بازار ارز امروز، نرخ یورو مسافرتی در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار تومان است که نسبت به هفته قبل ۱۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که قیمت این ارز نیز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۳۲ تومان بدون احتساب کارمزد است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت فروش هر یوروی مسافرتی به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد که این رقم نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.  

نرخ خرید یوروی مسافرتی در بانک‌ها ۱۲۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

کاهش ۱۵۰۰ تومانی نرخ خرید دلار توسط بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز (۲۶ آبان) نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۱ تومان بوده است. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه بوده و بانک‌ها امروز هر یورو را در زمان انتشار این گزارش، ۱۲ هزار و ۶۱۲ تومان خریداری می‌کنند.

این در حالی است در هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو حدود ۱۴ هزار تومان بوده است. به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که قیمت خرید دلار در بانک‌ها در نخستین روز از هفته جاری نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش داشته که این کاهش قیمت، متاثر از کاهش قیمت ارز در بازار آزاد است.

روز پنج‌شنبه بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های ملی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت خرید هر دلار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و فروش آن ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان شده بود.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۳۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۴۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان