//
کدخبر: ۱۴۴۷۸۳ //
مدیرعامل گروه صنعتی عظام تاکید کرد:

در شرایط فعلی نمی توانیم از تامین کننده اصلی قطعات بخریم /ضرورت همراهی دولت با تولیدکنندگان قطعه

مدیرعامل گروه برق و الکترونیک عظام گفت: جریان قانونگذاری ، اجرایی و نظارتی کشور باید دست به دست تولید کننده داده و شرایط را مطابق با وضعیت جنگ اقتصادی برنامه ریزی کنند تا با حمایت همه جانبه بتوانیم از شرایط پیش رو عبور کنیم.

در شرایط فعلی نمی توانیم از تامین کننده اصلی قطعات بخریم /ضرورت همراهی دولت با تولیدکنندگان قطعه
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامرضا مرتضوی با اشاره به فعالیت های گروه برق و الکترونیک عظام در حوزه تولید اظهار کرد: این مجموعه متشکل از 12 شرکت است که در طول 25 سال گذشته در تولید قطعات خودرو فعالیت داشته است.این شرکت های توانسته اند با بهره گیری از دانش بومی متخصصان داخلی بخش عمده ای از قطعات خودرویی را داخلی سازی کرده و توانمندی ایرانی را به نمایش گذارند.اما متاسفانه در ماه های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و کمبود مواد اولیه بسیاری از ظرفیت های کارخانه های تولیدی عظام بلا استفاده مانده است.

این فعال صنعت خودرو تاکید کرد:شرکت ما بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز شرکت های ایران خودرو و سایپا را تامین می کند و در شرایط تحریم مانند بسیاری از تولیدکنندگان داخلی در تلاش است تا نیازهای داخلی کشور را با استفاده از امکانات به روز و مدرنی که در کارخانجات عظام وجود دارد تامین کند.

مرتضوی ادامه داد:در شرایط کنونی با توجه به تحریم ها باید راهکارهای نظارتی ، اجرایی و قانونی مطابق با شرایط جدید و جنگ اقتصادی تغییر کند تا چرخ های تولید کننده متوقف نشود.در شرایط فعلی نمی توانیم از تامین کننده اصلی قطعات بخریم و باید از روش های غیرمتداول برای حفظ چرخه تولید استفاده کنیم بنابراین راهکارهای اجرایی نیز باید مطابق شرایط جدید تنظیم شود تا بتوانیم به اشتغالزایی که در حال حاضر بیش از 35 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است، ادامه دهیم.

 

معاون فروش گروه برق و الکترونیک عظام:

باید راهکارهای مناسب برای تامین مواد اولیه سنجیده شود

عباس حاتمی، معاون فروش گروه برق و الکترونیک عظام نیز در این گفت و گو اظهار کرد: دلیل اینکه خودروسازان داخلی در حال حاضر با خودروهای تکمیل نشده مواجه هستند این است که قطعات مورد نیازشان تامین نشده است. بخشی از قطعات تکمیل نشده به عهده قطعه سازانی مانند شرکت ما بوده که به دلیل عدم تامین مواد اولیه در این شرکتها با چالش مواجه شده است. باید راهکارهای مناسب برای تامین مواد اولیه سنجیده شود.  متاسفانه بخشی از مواد اولیه  وارداتی است و تلاش این شرکت بر تولید داخل  آن است که در همین راستا سرمایه گذاری بالغ بر 1500 میلیارد تومان برای خطوط تولید انجام شده و این خطوط تولید در سال 97 به بهره برداری می رسد.اما در نهایت باید برای تامین مواد اولیه وارداتی از سوی مسئولان تدبیری اندیشیده شود.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۴_۱۳-۵۳-۰۶

وی تاکید کرد: اگر راهکارهای قانونی اجرایی برای تسهیل واردات انجام نشود قطعا خطوط تولیدی ما با توقف مواجه می شود و چون قطعات تولیدی این شرکت جزو قطعات استراتژیک برای صنعت خودرو است قطعاً عواقب آن دامنگیر صنعت خودروی کشور خواهد بود.

 

مدیرعامل بخش فروش به بازار گروه عظام

تمایل داریم بیش از ظرفیت کار کنیم تا محصولات ما اقتصادی شود

محسن کرباسچی مدیرعامل بخش فروش به بازار گروه عظام نیز در این گفت و گو تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات ما تنها با 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند اما به عنوان تولید کننده قطعات برق و الکترونیک و قطعات خودرو تمایل داریم بیش از ظرفیت کار کنیم تا محصولات ما اقتصادی شود.

وی افزود: در حال حاضر 70 درصد قطعات خودروهای ایرانی را با استفاده از دانش بومی و توانایی نیروهایمان داخلی سازی کرده ایم اما 30 درصد باقیمانده که از خارج تامین می شود نیازمند تدبیر و برنامه ریزی بهتر برای تامین است.

کرباسچی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت شرکت عظام  کیفیت محصولات آن است تاکید کرد:این کیفیت با سرمایه گذاری های انجام شده و همکاری با شرکای بزرگ تجاری و همچنین بومی سازی دانش فنی به دست آمده است.اما برای اینکه بتوانیم با حداکثر توان در زمینه تولید قطعات ایرانی با کیفیت فعالیت کنیم نیازمند حمایت جدی دستگاه های اجرایی و قانونگذاری هستیم تا بتوانیم دولت را در این جنگ اقتصادی ناجوانمردانه همراهی کنیم.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۴_۱۳-۵۳-۴۴

وی ادامه داد: نزدیک به 17 میلیون خودرو در کف خیابانهای کشور در حال تردد هستند که بیشتر آن ها ایرانی اند و به خدمات پس از فروش نیاز دارند.شرکت عظام حمایت و پشتیبانی از مصرف کنندگان نهایی را علاوه بر تامین قطعه برای خودروسازان برعهده دارد و بروز چالش برای این شرکت منجر به بروز مشکل برای مردم می شود.

این مدیر بخش خصوصی یادآور شد:برای اینکه کالاها بطور مستقیم و بلاواسطه به دست مصرف کننده برسد. شبکه بزرگی از نمایندگی را در سراسر کشور شامل 200 نماینده در کشور ایجاد کرده ایم.صنعتگران تلاش می کنند کالاها به هر شکل ممکن تولید و به دست مصرف کننده برسد. افزایش قیمت قطعات برای ما دردآور است هیئت مدیره عظام ناراحت است اما قیمت مواد اولیه بالا رفته  و قیمت تمام شده نیز افزایش یافته است.هیچ شرکت خصوصی بدون کمک بخش دولتی و نظام بانکی نمی تواند کار خود را ادامه دهد. به همین خاطر نیازمند حمایت جدی بخش دولتی هستیم.

عکس: مجتبی قادری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان