//
کدخبر: ۱۴۲۴۳۳ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۵

در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که نتایج آن ممکن است موجب بروز آشفتگی در بازارهای مالی و افزایش تقاضا برای خرید طلا شود، قیمت فلز زرد امروز با کاهش مواجه بود.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد کاهش به 1229 دلار و 48 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با 0.12 درصد افت به 1230 دلار و 80 سنت رسید.

در معاملات اولیه امروز، ارزش سهام در بازارهای آسیایی تحت تاثیر عملکرد مثبت بورس وال استریت شاهد افزایش بود، اما در آستانه آغاز انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که اولین آزمون جدی برای محک محبوبیت سیاست های دولت ترامپ به شمار می رود، احساس ریسک پذیری در بازار کاهش یافته است.

دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم های جدیدی در حوزه نفت، بانک و حمل و نقل علیه ایران به اجرا گذاشت و تهدید کرد که برای مقابله با سیاست های ایران اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد.

وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو دیروز در ایتالیا خواهان تغییر در بودجه 2019 این کشور شدند، اما رم گفته، تغییری در بودجه سال آینده خود که در تضاد با مقررات اتحادیه اروپا قرار دارد ایجاد نخواهد کرد.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین دیروز در مراسم شرع به کار نمایشگاه تجاری این کشور، با هدف نشان دادن حسن نیت خود در میانه جنگ تجاری با آمریکا وعده داد که تعرفه ها را پایین بیاورد، دسترسی گسترده تری به بازارها فراهم نماید و کالاهای بیشتری وارد نماید.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.23 درصد کاهش به 757.29 تن رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان