//
کدخبر: ۱۴۰۵۲ //
در دولت یازدهم

بیش از ۲۳ هزار واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشت

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال بیش از 23 هزار و 100 واحد تولیدی کوچک و متوسط در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت.

بیش از 23 هزار واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا فیاض روز شنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی قرار بود هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط تعطیل یا نیمه تعطیل در کشور به چرخه تولید برگشت داده شوند اما توانستیم بیش از 23 هزار و 100 واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با بیان اینکه قرار بود 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود گفت: در حال حاضر از این رقم عبور کرده ایم و بیش از آنچه که تعیین شده بود، تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: انشاءالله در سال 96 رونق واحدهای صنعتی ادامه خواهد داشت و با تکمیل پروژه ها اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 33 طرح بزرگ ملی را در دستور کار داشتیم که از این تعداد تاکنون بیش از 26 طرح افتتاح شده و مابقی سال آینده با سرعت بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت و 2 طرح از این 33 طرح در استان کرمان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت صنعت در استان کرمان قابل قبول است عنوان کرد: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این استان توسعه خوبی داشته و تعداد قابل توجهی از این واحدها به چرخه تولید برگشته اند.

فیاض با اشاره به رکودی که در برخی بخش ها وجود دارد گفت: به دلیل تورم بسیار شدیدی که داشتیم، این مقدار رکود اجتناب ناپذیر بود.

وی گفت: با توجه به سیاست های موجود، دولت قرار بود روزه 2 ساله بگیرد و تورم را به حداقل برساند که می بینیم چند ماه است تورم به زیر 10 درصد رسیده و از این مرحله به بعد نیاز است مردم هم صبور باشند چرا که چرخه رونق در کشور اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این دیدار گفت: توانستیم در دولت تدبیر و امید بیش از یکهزار میلیارد تومان پروژه صنعتی را در استان کرمان به بهره برداری برسانیم.

مهدی حسینی نژاد افزود: با توجه به سیاست های خوب استاندار کرمان، رونق مطلوبی در بخش های مختلف در حال شکل گیری است و این اقدامات موجب ایجاد انگیزه ای مضاعف بین سرمایه گذاران و مدیران شده است.

وی گفت: در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستیم و بیش از 33 میلیارد تومان سرمایه گذاری را در زمینه تکمیل زنجیره تولید در دست اقدام داریم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و بازدید از چند پروژه صنعتی به کرمان سفر کرده است.

امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در بازدید معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با وی ؛ گفت: دولت یازدهم و مدیران این دولت در کشور و بخصوص در کرمان کارهای بزرگی انجام داده اند اما مشکلات کشور به قدری زیاد است که این اقدامات نمود پیدا نکرده است.

آیت الله سید یحیی جعفری افزود: اقدامات موثری در رابطه با مهار رکود انجام نشده و امیدواریم که دولتمردان در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به مراجعات مردمی به دفتر امام جمعه کرمان اظهار کرد: مردم از سختی ها ی زندگی خود می گویند و ما هم مشکلات را به مسئولان منتقل می کنیم.

آیت الله جعفری با بیان اینکه در انتخابات برای هیچ شخص و جناحی تبلیغ نکرده و نمی کنم عنوان کرد: باید ببینیم چه کسانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوند و با بررسی دقیق اقدام به انتخاب فرد مورد نظر کنیم.

وی با بیان اینکه عقیده دارم هر دولتی باید فرصت تکمیل کارهایی را که آغاز کرده داشته باشد خاطرنشان کرد: مملکت داری کار سختی است و ما پیچ و خم های کار را می بینیم.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان