//
کدخبر: ۱۳۹۵۹۱ //
وزارت صنعت اعلام کرد

تخصیص ۲۳ هزار لاستیک به خودروهای سنگین خدمات رسان اربعین

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: 22 هزار و 900 حلقه لاستیک سنگین به خودروهای ویژه حمل و نقل جاده ای زائران اربعین اختصاص یافت.

تخصیص 23 هزار لاستیک به خودروهای سنگین خدمات رسان اربعین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل ازتارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمارهای معاونت امور اقتصادی و بازرگانی این وزارتخانه نشان می دهد 18 هزار و 500 حلقه لاستیک سنگین اتوبوسی ویژه حمل و نقل جاده ای زائران اربعین حسینی در نظرگرفته شد.

برپایه این گزارش، نزدیک به چهار هزار و 400 حلقه لاستیک سنگین ناوگان حمل و نقل درون شهری اتوبوسی نیز برای ارائه خدمات به زائران به وزارت کشور اختصاص یافت.

** توزیع 900 هزار حلقه لاستیک سنگین در هفت ماه

از آغاز امسال تا پایان مهر ماه بیش از 600 هزار حلقه لاستیک تولید داخل و 300 هزار حلقه لاستیک وارداتی برای خودروهای سنگین توزیع شد.

آمارها نشان می دهد از آغاز طرح توزیع لاستیک با حواله و نرخ مصوب (چهاردهم تیرماه امسال) تا پایان مهرماه، 386 هزار حلقه لاستیک وارداتی و تولید داخل در اختیار شبکه حمل و نقل قرار گرفت.

 برای رفع نیاز ناوگان سوخت رسانی کشور نیز یک هزار و 500 حلقه لاستیک سنگین به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اختصاص یافت.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از چند روز پیش از آن شکل می گیرد.

پارسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند که 150 هزار نفر از آنان از مسیر هوایی عازم نجف یا بغداد می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان