//
کدخبر: ۱۳۹۳۵۶ //

اختصاصی/ مقایسه محصولات سایپا و ایران خودرو / گرایش مردم بیشتر به کدام سمت است؟

خودروسازی سایپا و ایران خودرو، سهم بسیار بزرگی در زمینه ی خودرو های ایران را شامل می شوند. محصولات خودروسازی سایپا و ایران خودرو با هم در رقابت اند.

اختصاصی/ مقایسه محصولات سایپا و ایران خودرو / گرایش مردم بیشتر به کدام سمت است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محصولات خودروسازی سایپا و ایران خودرو سهم بزرگی از بازار خودروی ایران را نصیب خود ساخته اند. خودروسازی سایپا و ایران خودرو با داشتن هزاران نمایندگی مجاز در سطح کشور آماده ی ارائه خدمات هستند. قیمت محصولات این دو شرکت به خصوص شرکت سایپا متناسب با توان خرید مردم می باشد.

مقایسه محصولات ساپیا با ایران خودرو

شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو دو شرکت خودرو سازی داخلی کشور ایران هستند. سابقه ی خودروسازی سایپا و ایران خودرو به ده ها پیش بر می گردد. این دو شرکت در طی سال های متمادی مورد حمایت و توجه دولت های حاضر واقع شده و از این طریق توانسته اند بخش بسیار بزرگی از سهم خودروسازی کشور را به خود اختصاص دهند که وجود تعداد محصولات حاضر در معابر و سطح شهر به خوبی این موضوع را اثبات می کنند. این دو شرکت با توجه به توان خرید مصرف کنندگان خودشان محصولات متفاوتی را تولید و روانه ی بازار کرده اند.

از جمله محصولات سایپا می توان به خودروهای پراید با تیپ های گوناگون، ساینا، آریو، تیبا، برلیانس و سراتو اشاره کرد. خودروهای مذکور جزء خودروهای سواری می باشند و خودروی چانگان و کوئیک نیز از خودروهای شاسی بلند محصولات سایپا محسوب می شوند. از محصولات ایران خودرو هم می توان به پژو، سمند، تندر و دنا اشاره کرده که این خودروها نیز سواری بوده و خودروی هایما محصول شاسی بلند این شرکت می باشد. خودروسازی سایپا و ایران خودرو سعی بر آن دارند تا باکیفیت ترین محصولات را تولید کنند هر چند در مقایسه با شرکت های خارجی هنوز تلاش زیاد و برنامه های حرفه ای بیشتری می طلبد.

خودروسازی سایپا و ایران خودرو

مقایسه خدمات پس از فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

خودروسازی سایپا و ایران خودرو دارای صدها نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش در سراسر ایران هستند. ولی با توجه به گزارش ISQI میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروسازی سایپا و ایران خودرو بسیار کم می باشد. در مقایسه ی خدمات پس از فروش بین دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو باید گفت که خدمات ارائه شده برای محصولات سایپا در مقایسه با محصولات ایران خودرو از رتبه ی نسبتاً بهتری برخوردار می باشد. قطعات محصولات سایپا در مقایسه با محصولات ایران خودرو قیمت بسیاری پایینی دارد و به همین دلیل مصرف کنندگان به راحتی می توانند قطعه ی مورد نیاز خود را پیدا کنند. شرکت سایپا دوره های آموزشی زیادتری را نسبت به ایران خودرو برای کارشناسان فنی و کارکنان تعمیرگاه برگزار می کند و پکیج های با قیمت ارزانی را برای سرویس های ادواری محصولات خود در نظر گرفته است.

خودروسازی سایپا و ایران خودرو

مقایسه قیمت محصولات سایپا با ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا در مقایسه با ایران خودرو پایین تر می باشد به خصوص خودروهای پراید و انواع آن که در مقایسه با پژو و انواع مدل های آن ها حدود چند میلیون پایین تر می باشد. با توجه به این موضوع می توان گفت در برخی از شهرهای کشورمان قدرت خرید مردم برای محصولات سایپا بیشتر می باشد. اما با این حال شاهد ثبت نام های پیش فروش برای یک سال آینده در ایران خودرو هستیم که این موضوع با توجه به وضع اقتصاد کنونی و افزایش قیمت دلار و ارز، بیشتر شده است و قیمت محصولات خودروسازی سایپا و ایران خودرو تا حدود 30 درصد و بیشتر افزایش یافته است که این موضوع می تواند اقبال مردم به سمت خرید خودروهای وارداتی و خارجی را بیشتر کند.

خودروسازی سایپا و ایران خودرو

مردم بیشتر کدام یک از این محصولات را انتخاب می کنند؟

شرکت سایپا توانسته است چند درصدی بیشتر از شرکت ایران خودرو سهم بازار خودرو را نصیب خود کند که دلیل اصلی آن قدرت خرید مردم می باشد که در بخش قبلی نیز به این مورد اشاره شده بود. با توجه به این امر می توان گفت عموم مردم بیشتر تمایل به خرید خودروهای سایپا دارند. اما در سال های اخیر فروش محصولات خودروسازی سایپا و ایران خودرو با وارد شدن برخی از شرکت های خارجی مانند ام وی ام و لیفان به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان