//
کدخبر: ۱۳۶۹۴۵ //

بسته‌های اشتغال در دوره تحریم به رئیس‌جمهور اعلام شد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته‌های اختصاصی اشتغال در دوره تحریم به رئیس‌جمهور اعلام شد.

بسته‌های اشتغال در دوره تحریم به رئیس‌جمهور اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محسنی بندپی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر با شرایط حساسی مواجه هستیم، افزود: در گذشته یک نگاه همه جانبه به فضای کسب و کار روستایی نبود و از سوی دیگر نگاه ها به این سو به صورت سنتی بود که این امر سبب شد تا تعدادی از روستاییان متمایل به کوچ و رندگی و حواشی شهرها پیدا کنند.

وی ادامه داد: نگاه ها به باغداری، دامداری و کشاورزی به صورت سنتی بود.

وی اظهار کرد: طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد که نسبت به ۱۰ سال گذشته با چنین رقمی مواجه نبوده ایم.

محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور گفت: در سال های گذشته وام هایی که برای ایجاد اشتغال اعطا می شد سر از برج و ساختمان سازی در می آورد اما تلاش می کنیم که این تسهیلات با توسعه اشتغال روستایی و عشایری کمک کند.

وی افزود: مجلس مبلغ ۱۰۵ میلیاردتومان را برای اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد که سازو کار اجرای آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کار تدوین شد.

وی ادامه داد: حتی اگر در اختصاص مرحله دوم اعتبار لازم اجرای این طرح ها به بانک کمی تاخیر ایجاد شد، بانک ها از محل منابع خودشان تسهیلات لازم را به متقاضیان اعطا کنند تا کار متوقف نشود و این جوشش ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: برای اینکه طرح به خوبی انجام شود موضوع آموزش و مشاوره نیز در نظر گرفته شده و ابلاغ نیز شده است.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سهم اشتغال روستایی از۱۲ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار میلیارد تومان در حال حاضر افزایش یافته است.

وی بر نظارت های لازم برای اینکه تسهیلات ارائه شده برای اشتغال هزینه شود، تاکید کرد و گفت: بر روی کارفرماهایی که تسهیلات را دریافت کرده اند و کار را تا ۳۰ تا ۴۰ درصد پیش برده اند باید نظارت شود که تسهیلات در آن راستا هزینه شود و اگر غیر از آن بود باید به مراجع قضایی ارجاع داده شود.

وی در ادامه از اعلام بسته های اختصاصی اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور خبر داد و افزود: این طرح طی جلسه ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محسنی بند پی همچنین در ارتباط با خراسان شمالی نیز بیان کرد: بانک های این استان در ارتباط با اعطای تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری با متقاضیان همکاری خوبی داشته اند.

وی تصریح کرد: اگر نرخ بیکاری را در کشور ۱۲ درصد در نظر بگیریم، نرخ بیکاری در خراسان شمالی در بهار سال گذشته ۱۰ درصد بوده و این رقم در سال جاری به هفت درصد رسیده است.

وی در خصوص اجرای طرح توسعه پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی خراسان نیز گفت: پیشنهاد می شود تا در خصوص اجرای این طرح جلسه ای طی هفته آینده برگزار شود.

وی تاکید کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی را به عنوان یک ضرورت اعلام کرده ایم و در هر شهرستانی که جمعیت آن بیش از ۵۰ هزار نفر باشداورژانس اجتماعی راه اندازی خواهیم کرد.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این آمادگی وجود دارد تا مرکز توانبخشی در خراسان شمالی راه اندازی شود که می توان اعتبار لازم برای اجرای این طرح را از طریق اعتبارات هزینه ای تامین کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان