//
کدخبر: ۱۳۶۴۵۸ //

مبادلات تجاری ایران و اندونزی ۲.۵ برابر شد

سفیر اندونزی در کشورمان با تاکید بر موقعیت مهم ایران در ترانزیت بین المللی منطقه، گفت: مبادلات تجاری ایران و اندونزی نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ایرنا ،اکتاوینو علیمودین روز سه شنبه در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس در مذاکره با مدیرعامل این منطقه با اشاره به اینکه سطح همکاری های اقتصادی 2 کشور به 800 میلیون دلار رسیده است، اظهارداشت: زمینه افزایش همکاری ها به یک میلیارد دلار وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت 9 منطقه آزاد در کشور اندونزی، بر استفاده از فرصت ها و مزیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس برای توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما از سفر به ارس یافتن راه های مناسب برای ایجاد و تقویت روابط دوسویه است، افزود: مشاهده میدانی ما از صنایع مختلف ارس بیانگر سرعت بالای پیشرفت و وجود صنایع ویژه و درحال توسعه در این منطقه آزاد است.

وی با اشاره به بازدیدش از ارمنستان و نخجوان، بیان کرد: آشنایی کاملی از صنایع کشورهای همسایه ایران داریم و در بازدیدهای امروز از کارخانه کیسه های پلاستیکی و صنعتی، کفش، کت و شلوار و واحدهای گلخانه ای ارس پیشرفت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه را شاهد بودیم.

سفیر اندونزی گفت: در حوزه پتروشیمی و صنایع غیرنفتی از جمله پوشاک، کفش چرم و صنایع غذایی حلال علاقمند همکاری متقابل مناطق آزاد دو کشور هستیم.

اندونزی 280 میلیون نفر جمعیت دارد که 90 درصد آن مسلمان هستند و سالانه گردشگران زیادی از این کشور با هدف زیارت اماکن مقدس در مشهد و قم به ایران سفر می کنند.

همچنین در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی بسیاری از مردم اندونزی برای زیارت عتبات از طریق ایران به عراق سفر می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان